Семінар-практикум для бібліотекарів шкіл міста

Тебе зовуть перлиною Карпатів,
На чисті, як дзвіночки, голоси,
Ти, буковинська земле, так багата,
Що є, повір, скарбницею краси!

Патріотичне виховання-це сфера духовного життя,
яка проникає в усе, що пізнає, робить, до чого прагне,
що любить і ненавидить людина, яка формується.
В. Сухомлинський

Найважливішим пріоритетом національно-патріотичного виховання є формування ціннісного та шанобливого ставлення особистості до українського народу, його культури, утвердження гуманістичної моральності як базової основи громадянського суспільства, коли навчання та виховання кожної дитини здійснюється на основі дитиноцентризму. Тому кожна шкільна бібліотека була, є й буде осередком становлення громадянина-патріота України.
Любов до Батьківщини починається з любові до будинку, вулиці, міста. 24.01.2018 року на базі ЗОШ №30 для бібліотекарів шкіл міста проведений семінар-практикум «Бібліотечне краєзнавство у системі формування духовності учнів та збереження культурної спадщини краю». Мета семінару: детально ознайомити бібліотекарів з інформаційно-краєзнавчою роботою в контексті діяльності сучасних бібліотек.
З візитною карткою школи виступив директор школи В.І. Сальніков.
Продовжила семінар-практикум методист ММЦ Ватутіна Л.М., яка ознайомила присутніх з офіційними документами, затвердженими Кабінетом Міністрів України, акцентуючи увагу, що здобута Україною незалежність і побудова суверенної держави обумовили реорганізацію бібліотечної діяльності, в тому числі і краєзнавчої. Виникли об’єктивні умови для відродження кращих традицій українського бібліотечного краєзнавства, значно підвищилась роль бібліотек у відновленні історичної пам’яті народу нашої держави, становленні його національної свідомості, вихованні гідності і справжнього патріотизму. Краєзнавча робота стала не декларованим, а насправді пріоритетним напрямом діяльності шкільних бібліотек.
З доповіддю «Бібліотечне краєзнавство у системі формування духовності учнів та збереження культурної спадщини краю» виступила бібліотекар школи Марковська Л.І. Свою діяльність шкільна бібліотека організовує спільно з педагогічним колективом відповідно до планів роботи і регламентуючої документації, що затверджується директором закладу. Краєзнавча робота займає вагоме місце в роботі бібліотеки – це діяльність із зібрання документів краєзнавчого змісту, розкриття даних матеріалів, ведення краєзнавчої картотеки, організація зустрічей із місцевими письменниками, видатними людьми краю. Бібліотекар постійно урізноманітнює та шукає нові цікаві форми і методі роботи з читачами для популяції літератури про рідний край.
Щоб повніше розкрити багатство краєзнавчих фондів, Лариса Іларіонівна, бібліотекар школи, у своїй роботі використовує різноманітні форми наочної популяризації літератури. Книжкові виставки-дерево «Хай кожна людина і кожна родина щасливими будуть у ріднім краю» та інноваційна виставка айс-стопер (зупинись, зверни увагу), на якій були представлені не тільки краєзнавчі книги а і предмети старожитностей, які викликали неабиякий інтерес у колег.
Консультацію по «Впровадженню УДК (нова класифікація бібліотечних фондів) в практику роботи публічних бібліотек» надала Кадюк Н.М. – зав.відділом науково-методичної та довідково-бібліографічної роботи дитячої обласної бібліотеки. Зі збіркою «Як хочу я дістати крила» виступила молода поетка, випускниця школи Герелюк Марина. Продекламували свої вірші учні школи, які видають власні збірки під керівництвом вчителя української мови та літератури. Викликала жваву зацікавленість і презентація дослідницької роботи «Національна мозаїка нашого міста» в рамках шкільного проекту «Толерантність врятує світ» (керівник проекту Яремко О.Г. – вчитель історії, кандидат історичних наук).
В рамках семінару на тему «Літературне краєзнавство, як одна із форм пізнання рідного краю» відбулися професійні діалоги. Про оригінальні, нестандартні, інноваційні ідеї, методики з краєзнавства розповіли бібліотекарі гімназії №7 (Лопуляк С. М.), гімназії №1 (Осінська В.О.), військово-спортивного ліцею (Мацьопа Г.М.), ЗОШ №24 (Мітракова Н.Є.).
Підсумовуючи роботу семінару-практикуму, Ватутіна Л.М. зазначила, що присутні почерпнули багато нового і корисного для себе з даної теми та будуть використовувати цікаву інформацію у повсякденній роботі для того, щоб не тільки зробити бібліотеку культурним осередком, а й розширювати коло її читачів, користувачів бібліотечних послуг. Бібліотекарі відмітили, що семінар запам’ятається цікавими заходами, новими зустрічами, плідною роботою. Сподіваються, проведена робота посилить роль шкільної бібліотеки в патріотичному вихованні підростаючого покоління та сприятиме її інноваційному розвитку.

Методист ММЦ Ватутіна Л.М.

 

 

 

Залишити відповідь до Анонімний Скасувати відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *