Діяльнісний підхід до навчання – запорука успіху НУШ

          У  4-х пілотних класах ЗОШ І-ІІІ ст. № 28,  які є учасниками Всеукраїнського експерименту за темою «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення початкової освіти в умовах реалізації Державного стандарту початкової загальної середньої освіти», освітній процес, як і раніше, побудовано на основі інтегрованого підходу,  що передбачає інтеграцію змісту та видів навчальної діяльності, спрямованих на досягнення очікуваних результатів навчання.

         «Дуже складно передбачити, у якому світі житимуть наші діти – адже він швидко змінюється. Проте із впевненістю можна сказати, що їм потрібно вміти працювати в команді й співпрацювати. Саме тому значну частину навчального часу в НУШ присвячено діяльнісному підходу та  роботі в групах, коли школярі працюють над різними проєктними роботами, проводять досліди і спільно шукають рішення проблем. До кожного уроку треба дуже ґрунтовно готуватись, тому вчителям, звісно, стало важче, проте  дітям  –  цікавіше», – зазначає  вчителька 4-Б класу  Інна Володимирівна Веренько. 

         Уміння вчитися – це ще одна навичка, яка стане в пригоді кожній людині. Адже у світі, який швидко змінюється, потрібно не відставати, а значить – уміти самостійно навчатись. Саме тому навчання в НУШ побудоване на дослідженнях: дитина самостійно шукає відповіді на запитання, осмислює вивчене, а вчитель допомагає їй у цьому.

        Оксана Орестівна Віщак, учителька 4-Г класу, виділила основні акценти в роботі з учнями цього навчального року:

  • Від дітей завжди вимагати аргументувати відповідь, шукати з дітьми кілька аргументів і розвивати вміння враховувати контраргументи.
  • Учень має творчо читати, тому намагатися працювати так, щоб дитина ставала автором тексту, а також робила інтерпретації  до нього.
  • Впродовж навчання вчити учнів вирізняти ознаки власного мовлення: контролювати його, збагачувати новими словами, бути вільними у своєму мовленні.Через дослідження власного мовлення досліджувати мову загалом.

           «Цього навчального року ми, як і всі, вчимося працювати в нових умовах (дистанційно, очно-дистанційно). Прогалини в результатах, які могли виникнути під час вимушеного дистанційного навчання, виявляємо поступово, спостерігаючи за учнями та проводячи планові тематичні діагностичні роботи, водночас дбаємо про мотивацію до навчання учнів, які не мають прогалин у знаннях», – розповідають учителі пілотних класів.

           НУШ – це школа, до якої приємно ходити учням. Тут прислухаються до їхньої думки, вчать критично мислити, не боятись висловлювати власну думку та бути відповідальними громадянами. Але найголовнішим завданням  педагогів є  всебічний розвиток дитини, її талантів, здібностей, компетентностей та наскрізних умінь,   формування цінностей, розвиток самостійності, творчості та допитливості.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *