Формуємо дослідницькі уміння школярів

Вдивляючись у нічне небо, ми милуємося сяйвом Місяця, мерехтінням безлічі зірок, загадковими візерунками сузір`їв”…

   Тема Всесвіту є цікавою для всіх, але уявіть собі здивовані очі учнів пілотного 4 класу Коровійської ЗОШ І-ІІІ ступенів,  коли вони дізнаються  про  невідомий світ, вивчаючи  інтегрований  курс «Я досліджую світ».

Пілотування НУШ, яке стартувало у 2017 році, здавалося віддаленим шляхом до  яскравої зірки. Сьогодні, дивлячись на дітей, які разом зі своєю вчителькою, Іриною Михайлівною  Алексейчук, батьками, що повірили у дієвість нового педагогічного експерименту, пройшли відстань у декілька років, впроваджуючи засади Нової школи, розуміємо, що їм вдалося дістатися до зірок!

  Варто зазначити, що змістовні  лінії  природничої освітньої галузі спрямовані на формуванні дослідницьких умінь школярів через підтримку допитливості та інтересу до спостережень, експериментів та моделювання для пошуку відповідей на запитання про навколишній світ.  

  Відповідно до окресленої мети, одним з важливих  завданням природничої освітньої галузі у початковій школі є оволодіння способами навчально-пізнавальної діяльності.

  Під час занять (урок та додаткове заняття ГПД) проявилися спільні  для всіх компетентностей, так звані, наскрізні вміння: читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно і письмово, критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв’язувати проблеми, здатність співпрацювати з іншими у команді. Замість запам’ятовування фактів та понять діти  набувають  компетентності – динамічна комбінація знань, умінь, навичок, способів мислення, поглядів, цінностей, інших особистих якостей.

   Ключові слова  заняття – подорожі: мандрівка  Всесвітом, космос, галактика, зірки, планети, космічні зупинки, команди, капітани, квест тощо.

  Більш детально розкриває  ефективність уроку НУШ  галерея яскравих фотографій.  

  Висновок: «щоб набувати компетентності, школярі навчаються за діяльнісним підходом – тобто частіше щось роблять замість того, щоб просто сидіти за партами і слухати вчителя. Концепція НУШ пропонує також впроваджувати інтегроване та проєктне навчання. Це сприяє тому, що учні отримують цілісне уявлення про світ, адже вивчають явища з точки зору різних наук та вчаться вирішувати реальні проблеми за допомогою знань з різних дисциплін» ( Нова українська школа).

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *