Особливості організації освітнього середовища: середовища, що належить дітям…

 «Щасливими можна назвати тих учителів, які дійшли зі своїм класом

до етапу, коли вони можуть сказати:

« Незалежно від моєї присутності, клас працює.

Група досягла самостійності.»

Марія Монтессорі

           З першого погляду на середовище у класі можна зробити висновок, кому воно належить. Його формує лише вчитель для того, щоб викладати навчальну програму без урахування інтересів і потреб дітей, їхніх попередніх знань та досвіду, чи це середовище, де учні мають можливість робити власний вибір, розвивати нові та удосконалювати наявні практичні навички, отримувати нові знання, зміцнювати своє позитивне ставлення до інших, розвивати демократичні цінності.

«Особливості організації  освітнього середовища: середовища, що належить дітям» –  такою була тема зустрічі, що об’єднала учасників школи молодого та малодосвідченого вчителя початкових класів міста, 3 березня 2020 на базі Чернівецької ЗОШ №38.

Разом спробували визначитися з особливостями організації та управління класом, що відповідають розвивальним потребам дитини в соціокультурному контексті.

З особливостями  інноваційної освітньої концепції розвитку та функціонування  навчального закладу знайомила Горевич Ж.В., директорка школи. «Добра практика: участь у Всеукраїнській програмі «Демократична школа», дає можливість спрямувати спільні зусилля  на поглиблення культури демократії у школі. Структура Програми передбачає поглиблення діалогу між різними регіонами України через налагодження партнерських зв’язків між школами» – розповіла керівник закладу.

З вітальним словом до учасників школи звернулася Воробець Г.П., головний спеціаліст управління освіти Чернівецької міської ради.

Про роль учителя в організації безпечного освітнього середовища Нової української школи йшлося у презентаційному виступі Косован О.К., методиста міського методичного центру управління освіти Чернівецької міської ради. Виокремлено основні показники якості діяльності вчителя початкових класів щодо організації безпечного освітнього середовища.

 

Одним із важливих чинників для розвитку самовизначення і самоактуалізації дітей є забезпечення можливості здійснювати вибір у класі і, відповідно, приймати самостійні рішення, усвідомлюючи при цьому їх наслідки.

Молодим колегам було запропоновано опитувальник для самооцінки педагогів щодо організації освітнього середовища.

Педагогічний практикум: «Формування культури демократії у початковій  школі» було представлено добіркою інтерактивних вправ, які провели учителі початкових класів Чернівецької школи І-ІІІ ступенів №38.

Учителька початкових класів Чернівецької СШ І ступеня №26, дипломант ІІ етапу всеукраїнського конкурсу «Учитель року 2020», ділилася досвідом роботи з питань ефективної організації  та управління класом в умовах Нової української школи. У ході майстер-класу вона презентувала власні напрацювання щодо створення комфортного та безпечного освітнього середовища для учнів початкової школи.

Рефлексуючи, учасники школи мали можливість обговорити успіхи та невдачі, що виникають під час організації та управління класом, поділилися досвідом взаємодії з учнями, розповіли як вони вирішують проблемні ситуації та як мотивують учнів до роботи. На «Дереві вражень» колеги зазначили ті види роботи, які спробують впровадити в педагогічній діяльності.

Підсумовуючи роботу, визначили основні показники якості створення безпечного освітнього середовища у класі, а саме: сприяння створенню взаємної поваги в класі; організація навчального середовища таким чином, щоб діти не боялися ризикувати у процесі навчання, практикування демократичних цінностей та організація роботи, як у співробітництві з іншими дітьми, так і самостійно.

Рекомендації для самоосвіти та запропонована добірка матеріалів допоможуть колегам створити безпечне освітнє середовище для своїх учнів.

 

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *