Про семінар-практикум заступників директорів з навчально-виховної роботи у школі І ступеня та «ефект довгого хвоста»…

Безумство – діяти по-старому й чекати нових результатів.

Альберт Енштейн

 

Зміни, що відбуваються в освіті сьогодні, визначають майбутнє України. Зрозуміло, що цей процес є надзвичайно складним, адже будь-які зміни несуть у собі ризики.

 

Другий рік у навчальних закладах нашого міста впроваджується освітня реформа.  У класах створено новий освітній простір: є нова техніка, нові меблі та й підготовлено  шкільних педагогів до роботи  в умовах Нової української школи. Але чи достатньо цього? Адже, коли двері до класу зачиняються, учитель залишається наодинці з дітьми та зі своїми  знаннями про інноваційні методи та форми роботи, і тільки від його самосвідомості та відповідальності залежить на скільки і як він впроваджуватиме нове.

Запроваджувати реформи  нелегко, керувати ними  ще важче. Тема семінару-практикуму, що відбувся у Чернівецькій спеціалізованій школі І ступеня №15, була обрана самими заступниками  ще у квітні минулого року.  Колеги об’єдналися довкола проблеми, що цікавила багатьох: «Управління інноваційними процесами організації освітнього середовища навчального закладу».

Упродовж багатьох років закладом керує директорка школи – Рудько С. Г. – справжній лідер змін.

З особливостями інноваційної освітньої концепції розвитку та функціонування  навчального закладу – знайомила Крижанівська Л.В., заступниця директорки з НВР у школі І ступеня.  «Ми разом – учителі, учні та батьки творимо свою історію, пишемо «свій код» та «код нації», який дозволяє українцям проносити національну ідентичність крізь сторіччя та дає можливість зберегти головні історичні риси української нації” – розповідала Лідія Василівна.

У роботі семінару  брали участь Мартинюк С.В., начальник управління освіти та Кузьміна О.Л., заступниця начальника управління Чернівецької міської ради.

Демократичний дискусійний формат спілкування, коли всі перебувають на одному рівні, дав можливість об’єднати різні думки з даної проблеми.

Воробець Г.П., головний спеціаліст управління освіти,  у своєму презентаційному виступі ознайомила з основними аспектами управління інноваційними процесами як важливою передумовою якісних змін в системі шкільної освіти.

Косован О.К., методист ММЦ,  провела методичний практикум: «Інноваційне освітнє середовище як умова розвитку професійної компетентності педагогів».

 

Відбулася відверта бесіда у запитаннях і відповідях  з Гордійчук О.Є., кандидаттом педагогічних наук, доцентом кафедри педагогіки та методики ЧНУ ім. Ю. Федьковича. Разом намагалися більше з’ясувати про зв’язок педагогічної науки та освітньої практики як результат інноваційного розвитку.

Пошуки, спрямовані на дослідження освітнього середовища навчального закладу, в якому включаються механізми саморозвитку педагога, а його діяльність набуває інноваційних ознак, спонукають до створення педагогічних майстерень та лабораторій.

Саме з цією метою,  у Чернівецькій СШ І ступеня №15, була створена творча лабораторія педагогічних інновацій, учасники якої презентували власні наробки:

про важливість професійної мотивації у діяльності сучасного вчителя  розповідала вчителька початкових класів Штепу Н.В.;

як  комфортно поєднати інноваційний освітній простір та навчальне середовище, що є пріоритетами  Нової української школи,  ділилася власним досвідом Сосновська Т.Д.;

кейс-технологію як ефективний інструмент вчителя для забезпечення успішної самореалізації учнів презентувала Ковбінька Н.І.;

як змоделювати власне педагогічне портфоліо, що є результатом педагогічного зростання  продемонструвала Садовська Н.В.;

практичну вправу з критичного мислення, як спосіб стимулювання розвитку молодшого школяра, провела Медвідь Н.В.

Слусаряк А.П., шкільний психолог, провела тренінгову вправу «Формування комунікативної компетентності засобами тренінгу».

Лупуляк С.М., бібліотекар школи, запросила  до «Живої бібліотеки», де панувала творчість та інноваційність.

Романчук Т.М., учитель інформатики, ознайомила з ефективністю використання Google форми та  алгоритом її створення.

За результатами продуктивного спілкування народилося багато ідей і спільних проєктів: саме в цьому й полягає так званий «ефект довгого хвоста» …

Спільним проєктом, що буде продовженням роботи семінару став челендж  «Книга, що подорожує» …

Для ознайомлення у закладах заступникам директорів запропоновано книгу Джеффа Сазерленда: «SCRAM: навчись робити вдвічі більше за менший час». Упродовж 3-ох тижнів книга перебуватиме у закладі, а далі подорожуватиме у наступний заклад.

Використавши технологію SCRAM, колеги матимуть можливість  організувати будь-яку колективну справу та презентувати її.

Адже головне відбувається не тільки на самих методичних заходах, а й після них  – коли педагоги повертаються у свої школи та класи. Важливо, чи досвід, узагальнений на семінарах, буде використано на практиці, чи він залишиться лише у папках та на папері.

Матеріали семінару узагальнені та розміщені у методичному кейсі.

 

 

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *