Елементи STEM-освіти на уроках математики

“Ми живемо в світі, який не розбитий на дисципліни (чи предмети): це світ включає в себе прояви кількох областей досліджень (науки) фактично акумульованих через обставини повсякденного життя”

Jonathan W. Gerlach, консультант з STEM-навчання

           Про те, що потрібно поєднувати науки в школі, працювати на їх практичну направленість говорять вже давно, посилаючись на тести PISA та приклади Фінляндії. Модернізація системи освіти, підвищення конкурентоспроможності економіки, інформатизація суспільства та розвиток науково-технічного прогресу визначають якісно нові підходи до організації освітнього процесу. Посилення ролі STEM-освіти зумовлюється підвищенням мотивації учнівської молоді до вивчення предметів природничо-математичного циклу й, водночас, високим запитом виробничої сфери на працівників, що володіють компетентностями для постановки і виконання завдань у різних сферах діяльності.

Як впроваджувати елементи STEM-освіти на уроках та у позакласній роботі з математики? Відповідь на це запитання намагалися знайти вчителі математики під час проведення міського семінару-практикуму, який відбувся 25 лютого 2020 року на базі Чернівецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. №2 ім. Федьковича.

     Розпочався семінар зі знайомства із закладом. Директор школи Оксана Михайлівна Покальська презентувала навчальний заклад, кафедру учителів математики та досягнення їх учнів, а також побажала учасникам семінару творчої наснаги, позитивних емоцій та результативної праці.Про запровадження “STEAM-DAY” у школі розповіла Тетяна Василівна Стойка, заступник директора з НВР. Під час теоретичної частини Інна Дмитрівна у своєму виступі закцентуаала увагу на застосуванні різних методичних підходів до запровадження елементів STEM-освіти та шляхів їх реалізації уроках математики та у позакласній роботі. Одним із складників STEM-навчання є інтегроване навчання. У 2018 році Україна вперше взяла участь у міжнародному досліджені PISA і одним із напрямків дослідження була математична грамотність. Усі задачі, які були запропоновані учасникам дослідження були інтегрованими, прикладними або змодельовані у життєвих ситуаціях. Інна Дмитрівна зробила детальний аналіз результатів України у цьому дослідженні та звернула увагу на найбільш типові помилки українських учасників під час виконання тестів PISA. Досвідом роботи впровадження елементів STEM-освіти у позакласній роботі поділилася Тетяна Стефанівна Греневич, учитель математики ЗОШ №2.

          Практична частина проходила у формі методичного практикуму. Учасники семінару були об’єднанні у 4 групи, кожна з яких мала свого модератора і виконувала певне завдання, яке повинні були по завершенню роботи презентувати.

          Група “Science”, модератором якої була Юлія Олександрівна Андрух, вчитель математики ліцею №4, працювала над реалізацією міжпредметних зв’язків на уроках математики на прикладі використання завдань міжнародного дослідження PISA. Учасники групи проаналізували запропоновані задачі та розподілили їх за різними предметами природничо-математичного циклу.

     Група “Тechnology” під наставництвом учителя ЗОШ №2 Юлії Едвардівни Глібіщук, працювали над завданням – використання ІТ-технологій на уроках математики. Зокрема, розглянули використання динамічного геометричного середовища GeoGebra під час вивчення різних тем :”Звичайні дроби”, “Квадратична функція”, “Сума кутів трикутника” та інші.

    Завданням групи “Engineering”, під керівництвом Тетяни Стефанівни Греневич, було створення технологічної карти проєкту для учнів 7 класу “Шукаю геометрію”, який реалізує впровадження STEM-освіти у позакласній роботі.

І остання група “Mathematics” разом із модератором – Світланою Миронівною Луковою, учителем ЗОШ №2, розробили практичну роботу з теми “Довжина кола. Площа круга”. Основне завдання практичної роботи – зробити заміри моделі та розрахувати скільки потрібно тканини для пошиття спідниці фасону “кльош”.

      Родзинкою семінару стала практична робота “Захоплююча математика”. Учні ЗОШ №2, під керівництвом Тетяни Стефанівни Греневич,  представили різні геометричні цікавинки, які розвивають логічне мислення та пам’ять, уяву та просторове сприйняття,  творче та образне мислення, навички конструювання та увагу. Працюючи з учителями в групах школярі допомагали: скласти танграм; виготовити за технікою орігамі фігурку “песика”, який сам ходить; розрізати прямокутник так, щоб можна через нього “пройти” та склеїти стрічку Мебіуса. Завершальним етапом семінару став психологічний тренінг «Техніки релаксації в роботі вчителя», який провела психолог  школи Круглашова Наталі Валентинівна.

   

     Підводячи підсумки, учасники семінару підкреслили актуальність та важливість обговореної проблеми, відмітили професіоналізм, високий рівень, та практичну направленість заходу.  А Інна Дмитрівна повідомила, що усі матеріали семінару вчителі можуть завантажити з інтерактивного плакату, який створено за допомогою веб-сервісу ThingLink.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *