STEM-освіта у ЗОШ №30

З метою підвищення мотивації учнівської молоді до вивчення предметів природничо-математичного циклу учителі фізики у 2019/2020 впроваджували форми роботи, які сприяють розвитку STEM-освіти.
Прикладом такої діяльності є навчальний процес, організований у ЗОШ №30 учителями Деркач Наталією Антонівною (учитель фізики та інформатики) і Деркач Віктором Олександровичем (учитель інформатики) за підтримки адміністрації та всього педагогічного колективу.
Однією з форм STEM-навчання є уроки, які спрямовані на встановлення міжпредметних зв’язків і сприяють формуванню в учнів цілісного, системного світогляду, актуалізації особистісного ставлення допитань, що розглядаються на уроці. І  учителі Деркач Н.А., та Самбольська Т.М. (українська мова)   провели відкритий бінарний STRЕАM-урок української мови та інформатики у 8-Б класі з теми «Міжнародний день рідної мови. Практичнаробота «Створення текстового документа, що містить об’єкти різних типів»»

З метою залучення учнів до практичної діяльності, педагоги урізноманітнили способи навчальної взаємодії та надавали пріоритет засвоєнню навчального матеріалу, формуванню компетентностей під час заходів, які проводились під час декади «Фізики, астрономії,інформатики» в рамках акції «STEM-весна-2020» . Зокрема:

  • Фестиваль навчальних презентацій з фізики та астрономії ( 9-ті класи).
  • Відкритий позакласний захід з фізики «Інтелектуали – STEАM»(8-мі класи)
  • Круглий стіл «STEM-проєкти сучасності»:

Ø Проєкт Ілона Маска «Starlink».
Ø Найкрутіші Роботи та неймовірні гаджети на виставці СЕS-2020 (США).
Ø Наскільки величезний Fecebook?
Ø Історія вивчення Космосу організацією NASA(учні 9-А, 9-Б, 11класів)

  • Зустріч із провідним науковим співробітником інституту «Термоелектрики» НАНУ та МОНУ, доцентом ЧНУ, доктором фізико-математичних наук Горським П.В.(10-11класи)
  • Предметні лотереї «Фізичний бар’єр»(7-мі класи) та «Інформаційний бар’єр»(5,6 класи)
  • Квест «STEM-науки – це цікаво!» (6-А,10 класи)

Ефективним засобом формування компетентностей є проектна діяльність. Виконання STEM-проектів передбачає інтегровану дослідницьку, творчу діяльність учнів, спрямовану на отримання самостійних результатів під керівництвом учителя-ментора, що засвідчили:

  • Дистанційний конкурс-виставка-галерея «Домашні STEM-проєкти під час карантину» врамках фестивалю  «STEM-весна-2020». Загальна кількість представлених проєктних робіт – 68 (залучені  були учні 2-11 класів).  З роботами переможців можна ознайомитися за посиланням.
  • Відеофільм «День Вишиванки під час «STEM-весни-2020» (челендж віршів та логотип-емблем- переможців номінації «Комп’ютерне моделювання»).

З найбільш поширених засобів, які використовуються для STEM- навчання, є конструктори, робото-технічні системи, моделі, вимірювальні комплекси та датчики, лабораторні прилади, електронні пристрої, що допомагають учням у засвоєнні якісно нових трансдисциплінарних знань. Їх застосування демонструвала  виставка науково-технічної творчості гуртківців  секції «Юний технік» ШНТ «Сігма»,присвячена  проєкту «STEM-весна – 2020». Змагання з електронного STEM-конструювання «Знаток» (4-А,4-Б класи). Відвідування великої інтерактивної виставки «Парад роботів» (учні 11 класу).
З нагоди Дня безпечного інтернету та з метою підвищення освіченості з питань безпеки використання цифрових технологій  учні 4-9 класів були учасниками Всеукраїнського конкурсу  з інформатики «Основи кібербезпеки».
Система навчання STEM (Science-наука, Technology-технологія, Engineering-інженерія, Mathematics-математика), завдяки якій діти розвивають логічне мислення, наукову та технічну грамотність, вчаться вирішувати поставлені задачі, стають новаторами, винахідниками є одним із напрямів інноваційного розвитку природничо-математичної освіти.

Методист ММЦ                   А.Ф.Тумак

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *