Технологія веб-квест у методичному арсеналі сучасного вчителя

Перед сучасною освітою стоїть завдання пошуку нових видів і форм організації навчальної діяльності. Навчання має розвивати самостійне, критичне і творче мислення. З цією метою багато вчителів вже давно використовують проєктну технологію, залучаючи ресурси мережі Інтернет. Але велика кількість інформації в мережі та її якість не тільки не спрощують процес роботи над проєктом, але й ускладнюють його. Одне з можливих рішень цієї проблеми – це використання технології веб-квест. Як впроваджувати цю технологію на уроках інформатики? Які інтернет-сервіси можна використовувати для реалізації веб-квесту? Відповіді на ці та інші питання шукали учасники міського семінару-практикуму вчителів інформатики, який відбувся 28 жовтня 2019 року на базі Чернівецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №8.

Розпочався семінар із знайомства з навчальним закладом. Директор школи Ірина Іванівна Савчук розповіла про особливості  закладу, досягнення учнів та педагогів,  та представила кафедру вчителів інформатики.

Під час теоретичної частини Інна Дмитрівна Терлецька,  методист міського методичного центру закладів освіти управління освіти Чернівецької міської ради, у своєму виступі ознайомила з особливостями впровадження технології  веб-квест в освітній процес, зробивши акцент на тому, що існує два варіанти розуміння веб-квесту: типу “проєкту” і типу “змагання”.
Під час практичної частини учасникам запропонували об’єднатися у групи. Кожний  педагог отримав аркуш паперу, на якому було роздруковано одне слово. Учителі повинні були знайти в інтернеті  вислови відомих людей, знаючи лише перше слово, і об’єднатися у 3 групи, склавши зі слів на своїх аркушах відповідний вислів. Далі була робота у 3 кабінетах, причому кожна з груп побувала у всіх кабінетах.
У першому кабінеті учасники групи ознайомилися з досвідом роботи учителів інформатики міста. Ганна Вікторівна Габора, вчитель інформатики ЗОШ №2,  поділилася власним досвідом використання технології  веб-квесту типу “метод проєктів” та представила веб-квест для учнів 7 класу, який розробила разом з учителем зарубіжної літератури, а вчитель інформатики гімназії №2 Альона Олегівна Данилюк поділилася досвідом використання технології веб-квест типу “змагання” у текстовому та табличному процесорах.
У другому кабінеті вчитель інформатики ЗОШ №8  Галина Миколаївна Козак запропонувала   учасникам кожної групи пройти два  веб-квести –  “Сучасні технології”, який створений за допомогою Google-форми, та “3D принтер”, який створено за допомогою онлайн-сервісу Learningapps. По завершенню цих квестів педагоги мали можливість самі створити на цій платформі веб-квест з теми “Кібербезпека”.
 У третьому кабінеті Юлія Іванівна Мачишин, учитель інформатики ЗОШ №8  запропонувала педагогам створити веб-квест за допомогою програми Microsoft PowerPoint. Кожна група рацювала над пеною темою: “Наука ХХІ століття: найкращі винаходи українців”, “Знамениті жінки-винахідники” та “Історія успіху компанії Google”, – а потім презентувала свої напрацювання.
Під час підведення підсумків учасники семінару підкреслили актуальність та важливість  обговореної проблеми, відмітили високий рівень та практичну направленість заходу, висловили слова вдячності його організаторам, адміністрації, учителям інформатики за змістовний семінар, який залишив гарне враження та позитивні емоції.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *