Усі ми були учнями та ученицями школи або є ними зараз. Це те, що нас об’єднує. Ми можемо згадувати її з позитивом, можемо мати не дуже приємні спогади, але в кожного з нас є вчитель або вчителька, які вплинули на світогляд, підтримали у найскладніші моменти, виходили за рамки, робили щось більше, аніж просто викладали свій предмет, надихали на шаленства і вчили рухатися вперед.
Як часто ми згадуємо цю людину? Цього року всі, хто бажав сказати слова вдячності своїм учителям, мали таку можливість.
Саме у Харкові на події року – EdCamp Ukraine 2017 – стартував національний етап вчительської премії Global Teacher Prize Ukraine. Відтепер за сприяння громадської організації «Освіторія» щороку проводитиметься цей національний конкурс.
А взагалі Global Teacher Prize — міжнародна премія, заснована арабським мільярдером Санні Варкі у 2014 році.
Партнером у такій потрібній учительству ініціативі з радістю став EdCamp Ukraine 2017.
Мета як міжнародного, так і національного конкурсу – популяризація та підвищення престижу вчительської професії, пошук вчителів-новаторів, які йдуть у ногу з часом і впроваджують новітні практики, а також долучення педагогів України до світової освітянської спільноти. Переможець українського конкурсу отримає 100 000 гривень і разом з п’ятіркою фіналістів поїде на Global Education and Skills Forum 2018 у Дубай, де назвуть ім’я кращого вчителя у світі. ТОП-5 номінантів також отримають рік безкоштовного підвищення кваліфікації від ініціатора Global Teacher Prize Ukraine – громадської спілки «Освіторія».
У 20-ку кращих увійшов і наш знаний учитель з Чернівецького ліцею №1 математичного та економічного профілів – П.Ф.Пшенічка. Ось що про нього пишуть у Global Teacher Prize: Паул Пшенічка – учитель фізики й астрономії з Чернівців, який успішно виступає на TEDxKyiv, а його учні легко вступають на технічні відділення ВНЗ нашої країни та закордоном. Багато хто з них зробив кар’єру науковця, дослідника, викладача університету чи шкільного вчителя. Пан Паул дає можливість учням самовиразитися та досягти успіху, постійно створюючи для цього умови як у позакласний час, так і під час уроку. Його завдання нетривіальні й згадуються учнями навіть через багато років. Один із випускників, який працює в галузі медіа-індустрії, зізнався через багато років після закінчення школи, що йому на все життя запам’яталося, як він розв’язав експериментальну задачу, де потрібно було визначити центр каструлі за допомогою води без застосування вимірювальних приладів. Ще з 1991 року допитливий учитель запропонував учням «проектно-орієнтований» метод навчання, що полягає в закріпленні набутих знань на практиці й набуванні знань у процесі практичної діяльності. Того ж року разом із учнями вони започаткували академію «Квазар» – навчальну платформу, засновану на гуртковій роботі, де немає класів, іспитів і термінів закінчення. Учні тут самостійно вчаться та вчать один одного, використовуючи власний багаж знань та особистий інтелектуальний потенціал, наявні колективні та світові інформаційні ресурси. Під його керівництвом у науковому товаристві “Квазар” за час його існування займалося близько 255 учнів, із яких 155 виконали наукові проекти в різних галузях науки й успішно їх захистили.
Вчора, 15 вересня, 20 кращих викладачів, що були визначені оргкомітетом премії Global Teacher Prize Ukraine, зібралися в Одесі. Після різноманітних воркшопів, креативних завдань і дискусій експертне журі обере 5 фіналістів.
Всі разом вболіваємо за П. Ф. Пшенічку.