Комп’ютерні ігри – з недавніх пір це словосполучення міцно увійшло в наше життя: кожен, хто має комп’ютер, напевно, зміг відчути їх привабливість, мабуть, гра закладена в саму природу людини. Можливості Scratch кардинально змінюють мотивацію вивчення програмування. Якщо при вивченні алгоритмів (наприклад, Logo) в основі мотивації лежить потреба складання алгоритму для виконання головним героєм певного набору дій, то за можливості реалізації в Scratch мультимедійного проекту за власним сценарієм (від розробки головного героя до програмування його довільних дій) основним є бажання реалізувати власні фантазії. Цікаво зауважити, що при цьому завдання формулюються як завдання гри, а не як завдання з вивчення алгоритмів. Потреба володіння знаннями про ті чи інші команди та алгоритми виникає з природного бажання реалізувати задумане і є невидимим потужним інструментом мотивації.
Створення ігорових проєктів у середовищі Scratch
Січ
13
Для вчителів інформатики у другому семестрі продовжено серію майстер-класів з проблеми “Візуальне середовище SCRATCH як засіб мотивації учнів до вивчення програмування“. Про ігрові проєкти йшла мова на третьому занятті, яке відбулося 11 січня 2023 року. Спікер майстер-класу – вчитель інформатики ліцею №20 Олександр Костриба ознайомив присутніх з особливостями та засобами створення ігор в середовищі Scratch та продемонстрував створення двох різних проєктів. Учасники заходу отримали матеріали майстер-класу та творче домашнє завдання.