За програмою Нової української школи вже майже півроку навчаються діти у Чернівецькій школі №27. З наступного року так будуть вчитися усі першачки. Чим особливе таке навчання, розповіла вчителька 1-А класу Руслана Сікорська.
– Ми на уроці сидимо приблизно 15 хвилин, а весь інший час діти працюють у групах. Причому вони можуть сидіти на підлозі на килимках-каріматах, на парті. Я їм цього не забороняю, головне – щоби було зручно працювати. Ми навіть парти розмістили не рівно, а хаотично, щоби дітям було зручно писати у групах, – каже Руслана Сікорська і розповідає, як відбувається навчання.
Ранок у нас починається з ранкового кола. Це те перше, що запровадили в Новій українській школі. У нас є килимки-карімати, складаємо їх посеред класу, діти сідають на них. Ми вітаємося, ділимося своїми враженнями та думками, обговорюємо вчорашній день.
Вчителька починає пояснювати як вивчали кути, геометрчині фігури.
На початку року вчили кути, робили це за допомогою пластиліну, – каже Руслана Михайлівна. – Спочатку ліпили з пластиліну точки, потім ці точки з’єднували відрізком, утворювали точки перетину. У вивченні всіх геометричних фігур нам допомагали пластилін та спагетті. Складали кути зі спагетті. Діти ці теми дуже добре зрозуміли.
Русалан Сікорська заначає, що основна особливість Нової української школи – це інтегроване навчання. Щотижня з міносвіти приходить модельна програма навчання. Кожен тиждень має свою тему. Наприклад, кілька тижнів була тема “Зима”. Ця тема проходила на всіх уроках і на математиці, і на пізнавальних.
Під час уроків діти дуже часто виходять на вулицю. Восени це робили щодня. Брали килимки-карімати і у дворі школи проводили уроки. Так вивчали правила дорожнього руху, з листочків на вулиці складали букву “О”.
Минулого тижня у 1-А була тема тижня “Досліди” – досліджували воду. І не просто, а на практиці. У пластикові стаканчики з водою опускали різні предмети, забарвлювали її, дізнавалися, що пропускає воду.
Коли вчили символіку України – герб та прапор – діти робили у групах паспорт на великому аркуші паперу. Коли була тема “Космос” – з паперу будували ракету, ліпили з пластиліну планети, дивилися мультики про космос.
Щоправда, вчителька зазначає, що усім цим чудовим речам стає на перешкоді програма, яка залишилася у тому ж обсязі, що і раніше, а ось години зменшилися. При цьому ще й накладається інтегроване навчання. Тож на думку вчительки програму у школі потрібно спростити.
– Найкращий показник нової освіти, як на мене, – це те, що у жодної дитини немає такого, щоби вона не хотіла йти до школи, – робить висновки наприкінці розмови Руслана Михайлівна. – Батьки розповідають, що коли діти хворіють, вони плачуть, що не йдуть до школи, бо там досліди роблять, там цікаво.