Зневага до виховання є кроком до загибелі людей, сімей, держав і всього світу. Тому виховання з погляду суспільного розвитку є провідною сферою діяльності як окремої людини, так і людської спільноти.
Я.-А. Коменський
Виховання – найбільш важлива і найбільш суперечлива сфера педагогічної діяльності на сучасному етапі. Завданням виховання є створення необхідних умов, за яких може розвинутися активний громадянин сучасного суспільства, що добре знає себе, вміє правильно використовувати власний потенціал, здатний створити ситуацію успіху, розробити й реалізувати власний життєвий проект.
Основною метою виховної діяльності є створення оптимального соціально-культурного мікроклімату в закладі, який би сприяв творчому саморозкриттю, саморозвитку, дозволяв би учням легко освоїтись у своєму виховному просторі, спонукав би їх до діяльності, яка б дозволяла їм вступати в реальні відносини з оточуючим світом.
20 вересня 2017 року на базі Міського палацу дітей та юнацтва відбулась інструктивно-методична нарада педагогів-організаторів міста.
Педагог-організатор – фахівець, що організує позакласну і позашкільну роботу у сфері додаткової освіти дітей. Педагог-організатор повинен вміти на високому рівні, комплексно і творчо вирішувати складні професійні завдання. Від рівня підготовки педагогів-організаторів багато в чому залежить успіх виховної роботи. Робота з дітьми вимагає від педагога-організатора найрізноманітніших знань і умінь. Вона будується на основі широкої ерудиції, знань про основи виховання, про дитячу психологію, про управління процесом розвитку особистості дитини та дитячого колективу.
Педагог-організатор повинен бути майстром на всі руки і при цьому неодмінно залишатися духовним наставником дітей, формувати їх світогляд і характер, сприяти особистісному зростанню.