Для учнів пілотних шкіл по всій Україні навчання розпочалося по-новому. Велика вдячність Сікорській Р.М., Головатюк А.В., учителям початкових класів ЗОШ№27, Віщак О.О., Веренько І.Д., учителям початкових класів ЗОШ№28, за добросовісне відношення до справи.
https://www.facebook.com/metodportal.cv/videos/1851695661827106/
На початку першого уроку проводиться так зване ранкове коло, де діти вчаться вітатися, спілкуватися, грають в ігри та займаються іншою колективною діяльністю. Між другим і третім уроками проводяться рухливі ігри, зазвичай надворі.
Більшість їхніх уроків – інтегровані. Тобто кілька годин щодня учні не мають чіткого поділу на предмети, а всебічно розглядають якусь певну тему, занурюються в неї, заодно навчаючись читати, рахувати, малювати, мислити, робити творчі проекти.
Парти в класі стоять не рядами, а об’єднані по 4 або по 6, бо більшість завдань діти виконують в групах.
На уроках вони слухають музику та звуки природи, дивляться відео, читають книжки за власним вибором, виконують фізичні вправи, сидять на підлозі, на перерві грають у рухливі ігри надворі.
Це реальність, яку планується втілити в усіх українських державних школах для перших класів з вересня 2018 року.
Серед основних нововведень для 1 класу – введення інтегрованого курсу “Я досліджую світ“, що викладатиметься 7 годин на тиждень. Він включає мовно-літературну, математичну, природничу, технологічну, соціальну і здоров’язбережну, а також громадянську та історичну освітні галузі.
Окремо в розкладі є фізкультура, іноземна мова, мистецтво, а також ще 5 годин української мови та 3 години математики, але й вони будуть поєднуватися з інтегрованим курсом за допомогою міжпредметних зв’язків.
Зміни також торкнулися самих методів навчання. Діти більше працюватимуть у групах, робитимуть проекти, всіляко заохочуватиметься їхня ініціативність, креативність, критичне мислення.
Крім того, у навчальних програмах з усіх предметів і курсів передбачено 20% резервного часу, який вчитель може використовувати на свій розсуд. Можна навіть піти з дітьми в музей або вигадати додаткові методи, що допоможуть краще засвоїти матеріал.