Дослідження свідчать, що із задатками обдарованості, здатністю до ефективної плідної діяльності народжується кожна людина. А от спрямованість і ступінь обдарованості різні. Подальша доля обдарованості залежить від природного, предметного й соціального середовища, в якому живе й формує своє Я дитина. Першочергове завдання педагога — виявити обдарованих дітей, розвинути їхні таланти, не дати їм загубитися.
Більшість вчених визначають, що обдарованість – це комплексне явище, що містить елементи спадковості, певну сукупність задатків та різних видів здібностей, властивості темпераменту, вплив зовнішніх чинників(навчання, виховання), творчий підхід до вирішення більшості завдань, особливий вид мотивації, активну життєву позицію тощо, які можуть розвиватися та проявлятися впродовж усього життя.
Для того щоб виявити обдарованість дітей, слід використовувати різні методики, щоб усебічно дослідити їхні інтереси та здібності. Одна з універсальних методик — «Карта обдарованості», яку розробив Олександр Савенков на основі методики Д. Хаана і М. Каффа. Ця методика розрахована на роботу з дітьми 5—10 років і дає змогу залучити до оцінювання як педагогів, так і батьків.
Саме для отримання відповідей на питання педагогів щодо карти обдарованості проведено 10 лютого 2023 року консультацію «Карта обдарованості: як використовувати й аналізувати» на базі ЗДО №43 «Вербиченька» для музичних керівників закладів дошкільної освіти Чернівецької міської територіальної громади.
Далі для кожної дитини потрібно створити такі умови, щоб вона мала змогу щодня розвивати закладені природою задатки. Умійте бачити в дитині неповторну індивідуальність з усім розмаїттям якостей і властивостей і саме на цій основі моделюйте стратегію виховання обдарованої особистості!
Все буде Україна!