Січень 2018… Довгоочікувані шкільні канікули. Школа відпочиває від дитячого гомону, а педагогічні колективи підводять підсумки роботи за перший семестр навчального року. Який він був? Новий закон «Про освіту», нова шкільна реформа, нові Державні стандарти, новітні технології, програми, підручники… Щоб звірити правильність дій, дізнатись щось нове 10 січня 2018 року в приміщенні Чернівецької гімназії №5 методистом ММЦ Ватутіною Л.М. проведено інструктивно-методичну нараду вчителів зарубіжної літератури, російської мови та літератури. Нарада проведена згідно плану з проблеми методологічного супроводу організації навчально-виховного процесу на уроках зарубіжної літератури, російської мови та літератури в ІІ семестрі 2017/2018 н.р. Здійснено аналіз роботи методичного об’єднання вчителів зарубіжної літератури, російської мови та літератури за І семестр 2017/2018 н.р., розглянуто основні завдання, принципи та підходи щодо викладання предметів у ІІ семестрі 2017/2018 н.р., повідомлено про нормативно-правове забезпечення ЗНЗ. Обговорено новий Закон України «Про освіту», з метою аналізу знань проведено бліцопитування. Методист детально розповіла про зміни у Законі, нововведення, нову термінологію, статті, які набули чинності, ознайомила з вимогами щодо підготовки педагогічних кадрів та підвищення фахової компетенції (підвищення кваліфікації обирає педпрацівник), творчості, як один із шляхів якості освіти. Розглянуто складові реалізації окремих положень Закону, школу педагогічної майстерності, завдання молодого вчителя та діагностика професійної діяльності. Було наголошено на напрямках реалізації самоосвітньої діяльності вчителів (підсилення практичного досвіду та наукової обізнаності, презентація індивідуального доробку, колективна, індивідуальна творчість). Для закріплення нового матеріалу вчителями в онлайн режимі було виконано тест «Як добре ви знаєте закон «Про освіту» на порталі «Нова українська школа».
Євілевич Н.М., вчитель зарубіжної літератури ЗОШ №3, виступила з презентацією на тему: «Впровадження елементів STEM-освіти на уроках зарубіжної літератури через проектно-дослідницьку діяльність». STEM-освіта – це низка чи послідовність курсів або програм навчання, яка готує учнів до успішного працевлаштування, до освіти після школи або для того й іншого, вимагає різних і більш технічно складних навичок, зокрема із застосуванням математичних знань і наукових понять. STEM (S – science, T – technology, Е –engineering, М – mathematics). Акронім STEM вживається для позначення популярного напряму в освіті, що охоплює природничі науки (Science), технології (Technology), технічну творчість (Engineering) і математику (Mathematics). Це напрям в освіті, при якому в навчальних програмах посилюється природничо-науковий компонент та інноваційні технології. Технології використовують навіть у вивченні творчих, мистецьких дисциплін. Отож, ключовий аспект упровадження STEM-освіти не лише на окремих уроках, а під час усього навчально-виховного процесу – успішне працевлаштування для всіх випускників (і з природничими задатками, і з гуманітарними).
Наприкінці засідання було підведено підсумки Міжнародної гри з зарубіжної літератури «Sunflower» – 2017, ІІ етапу Всеукраїнської олімпіади з зарубіжної літератури, російської мови та літератури. Обговорено заходи, приурочені сторіччю від дня народження В. Сухомлинського.
Обговоривши проблеми методологічного супроводу навчально-виховного процесу на уроках зарубіжної літератури, російської мови та літератури у І семестрі 2017/2018 н.р., рекомендовано впроваджувати в практику інноваційні форми роботи, які сприяють підвищення фахового та методичного рівня педагогів; сприяти удосконаленню професійно-особистісного розвитку педагогів, користуючись методичними рекомендаціями.