Творчу особистість може навчити й виховати тільки творча особистість. До творчості вчителя спонукає сьогоднішній учень – розвинена й нестандартна особистість, вимоглива до свого навчання. Творчість вчителя виявляється насамперед у прагненні й умінні постійно вдосконалювати свою майстерність, відкидати застаріле, знаходити нові, більш досконалі методи практичної реалізації вимог часу, творчо застосовувати надбання передового педагогічного досвіду, досліджувати свою роботу та роботу колег.
Саме проблемі формування творчої, всебічно розвиненої особистості і було присвячено міський семінар-практикум вчителів зарубіжної літератури, що відбувся 22 лютого 2019 р. на базі Чернівецької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів фізико-математичного профілю № 6. Тема семінару-практикуму – «Створення ситуації успіху на уроці – важлива умова формування творчої, всебічно розвиненої особистості».
На заході були присутні методист ММЦ управління освіти Чернівецької міської ради Морараш Анжела Костянтинівна та вчителі зарубіжної літератури навчальних закладів м. Чернівців.
Після презентації школи та досвіду роботи вчителів кафедри зарубіжної літератури, яку зробили директор Чернівецької СЗОШ № 6 Демʼянчук Віктор Никифорович і заступник директора з НВР Парпауц Олена Юліанівна, учасники семінару ознайомилися з цікавою та корисною інформацією на тему «Перевернуте навчання як одна з ключових тенденцій освітніх технологій сучасності», яку надала методист ММЦ управління освіти Чернівецької міської ради Анжела Костянтинівна.
Учитель-методист Чернівецької СЗОШ № 6 Барбуца Світлана Іванівна провела пристендовий урок з позакласного читання на тему «Томас Манн. «Маріо і чарівник», під час якого проаналізувала особистість героя твору –чарівника Чіполли, що володів дивовижними здібностями та використовував їх для підкорення людей своїй волі, змушуючи їх виконувати те, що вони ніколи б не зробили за власним бажанням. Була проведена паралель між Чіполлою та Гітлером, диктатурою та бажанням особистості завадити цьому. Маріо, який протистоїть чарівнику, втілює прагнення до волі, свідомого вибору та поваги до особистих почуттів. Він уособлює риси всіх, хто проти насилля та здатний протистояти злу у будь-якій формі. Світлий образ юнака надихає на неординарні вчинки в ім`я Свободи. Присутні на семінарі вчителі відзначили творчий підхід Світлани Іванівни до розкриття цієї складної теми, її майстерність не тільки у передачі нової інформації, а й емоційність та глибоку філософію актуалізації проблеми твору.
Старший учитель Камінник Інеса Віталіївна провела з учасниками семінару майстер-клас на тему «Інтерактивні вправи на уроках зарубіжної літератури як засіб виховання учня-читача». Використовуючи мультимедійну презентацію, вчитель систематизувала інтерактивні методи та прийоми роботи, що були розглянуті на минулих семінарах з зарубіжної літератури, а також ознайомила учасників майстер-класу з новітніми інтерактивними вправами, які мають на меті повернення учня до художньої книги. Цікавими та несподівано знайомими вправами стали “Правила”, “Магічні дрібнички”,”Діалог Ривіна”, “Діалог Сократа”, “Батоги”, “Літературний крос” тощо. Учасники семінару відзначили, що інтерактивні вправи роблять навчання захоплюючим, невимушеним, учні працюють у групі однолітків, де можуть вільно висловити свої думки, мобілізувати знання, проявити свій творчий, організаторський та лідерський потенціал. При цьому відбувається процес саморозвитку особистості учнів, формується позитивне ставлення до навчання й одночасно виховується вдумливий, естетично розвинений учень-читач.
Талановито-феєричним закінченням семінару став виховний захід вчителя І категорії Іванущак Валентини Сильвестрівни та учнів 7-Б класу – «Чарівний сад літератури». Захід спрямований на виховання любові до художнього слова, відповідальності за свої вчинки, добра та милосердя. Учні створили на сцені казково-радісну атмосферу літературного дійства, показали свою акторську майстерність, одночасно поглибивши знання з зарубіжної літератури. Своєю грою діти подарували учасникам семінару добру казку, світлу мрію, справжнє диво, сповнивши їхні серця теплими та ніжними почуттями до шедеврів літератури.
«Коло ідей» допомогло вчителям підсумувати плідну, проте душевну співпрацю під час семінару, ухвалити рекомендації щодо подальшого практичного втілення набутого під час заходу педагогічного досвіду.