У 2017 році словник термінів української освітньої галузі поповнився новим поняттям «нова українська школа». За Вікіпедією, «Нова́ украї́нська шко́ла» (НУШ) — реформа шкільництва Міністерства освіти та науки, яка передбачала створення школи, де діти будуть навчатися через діяльність, «у якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, а й вміння застосовувати їх у житті». Учителі-словесники базової середньої освіти протягом 4-х років спостерігали за реалізацією цієї реформи в початковій школі, а з 01 вересня 2022 року й самі активно включилися в цей процес, працюючи у 5-х класах НУШ.
За 7 місяців роботи в 5-х класах учителі-словесники набули певного досвіду й охоче презентували його на засіданні круглого столу на тему «Організація освітнього процесу в Новій українській школі: ключові аспекти професійної діяльності вчителя», який відбувся 23 та 24 березня 2023 року для вчителів української, зарубіжної та мов нацменшин і корінних народів закладів загальної середньої освіти Чернівецької міської територіальної громади.
Відповідно до тематичних напрямів круглого столу, зазначених у програмі підвищення кваліфікації центру професійного розвитку педагогічних працівників Чернівецької міської ради, доповідачі розкрили основні підходи до реалізації нового Державного стандарту базової середньої освіти та продемонстрували перші здобутки при цьому:
-
консультант ЦПРПП Алла Ткач закцентувала увагу присутніх на ключових аспектах професійної діяльності вчителя в реалізації нового Державного стандарту базової середньої освіти;
-
учителі української мови та літератури Ірина Чифурко (ЗОШ №4), Галина Маслюк (гімназія №3), зарубіжної літератури Ірина Кольба (ліцей №9) презентували свою роботу щодо формування ключових компетентностей та наскрізних умінь при викладанні предметів мовно-літературної освітньої галузі;
-
учителька української мови та літератури Наталія Данилюк (ліцей №11 «Престиж») поділилася досвідом роботи з п’ятикласниками за технологією модульного навчання на уроках словесності;
-
учителі української мови та літератури Олександра Ткачук (ліцей №9), зарубіжної літератури Валентина Пянковська (гімназія №5 «Інтеграл») представили ефективні прийоми навчання у процесі реалізації діяльнісного підходу до навчання в 5-х класах НУШ;
-
учителі української мови та літератури Наталія Мармиш і Наталія Шуліка (ліцей №7) продемонстрували практичні аспекти щодо проведення формувального оцінювання та оцінювання обов’язкових результатів навчання здобувачів освіти.