25 лютого 2019р. о 15.00 год. у приміщенні Чернівецької ЗОШ І-ІІІ ст. №24 ім. О.Кобилянської Чернівецької міської ради відбулося відкриття сенсорної кімнати для занять з дітьми з особливими освітніми потребами за адресою м. Чернівці, вул. Фізкультурна, 5.
З метою задоволення потреб дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються у Чернівецькій ЗОШ №24 І-ІІІ ст. ім. О.Кобилянської у 2016 р. творча група педагогів закладу розробила проект «Розвиваємо дітей – розвиваємо державу». Основна ідея – організація простору для дітей з особливими освітніми потребами, для їх розвитку, організація навчання за індивідуальним планом розвитку, релаксації, та гармонізації психоемоційного стану. Основна частина проекту – облаштування сенсорної кімнати, яка використовується як додатковий інструмент терапії і підвищення ефективності будь-яких заходів, спрямованих на покращення психічного і фізичного здоров’я дитини.
Реалізація проекту стала можлива у 2018 році, завдяки коштам, виділеним з міського бюджету – 120 000 грн. на ремонт приміщень та 100 000 грн. на обладнання. Крім того, використовується дидактичний матеріал, придбаний за кошти освітньої субвенції, спрямовані на розвиток інклюзивного навчання.
У сенсорній кімнаті організоване особливим чином навколишнє середовище, що складається з великої кількості стимуляторів, які впливають на органи зору, слуху, нюху, тактильні та вестибулярні аналізатори. Саме так і здійснюється розвиток та профілактика «голоду» сенсорних відчуттів. Отже, ресурсна кімната – це потужний інструмент, який допомагає зберегти фізичне, психічне та соціальне здоров’я дітей.
Згідно з проектом, кімната містить навчальну та зону відпочинку,що межує з міні-тренажерним залом. В кімнаті є корекційні та наочні засоби для проведення розвивальних занять. Меблі в ній модульні, що дозволяє по-різному формувати робочі зони – індивідуальні та для роботи в групах.
Створена сенсорна кімната в ЗОШ № 24 сприяє:
- покращенню емоційного стану;
- зниженню неспокою та агресивності;
- зняттю нервового збудження і тривожності;
- активізації мозкової діяльності;
- прискоренню відновних процесів після захворювань;
- регуляції емоційного стану і поведінки дітей, підвищенню самооцінки, впевненості в собі, розвитку комунікативних здібностей, регуляції психоемоційного стану дитини;
- удосконаленню моделі громадської активності школи.