Ми позбавляємо дітей майбутнього,
якщо продовжуємо вчити сьогодні так,
як вчили цьому вчора.
Джон Дьюн
Зміна пріоритетів при реформуванні освіти вимагає від сучасного вчителя новизни при викладанні навчальних предметів. Незмінним і визначальним компонентом організації навчальної діяльності залишається мотивація. Серед чинників, які впливають на формування позитивних мотивів навчально-пізнавальної діяльності школярів, на думку Ірини Євгенівни Чифурко, вчителя української мови та літератури Чернівецької ЗОШ №4, є застосування сучасних інформаційних технологій, зокрема – технології скрайбінгу. Про нього як інноваційну технологію візуалізації навчального матеріалу йшла мова на занятті авторської педагогічної майстерні Ірини Євгенівни, яке відбулося 12 квітня 2018 року.
Під час презентації теоретичного питання «Магія скрайбінгу» Ірина Євгенівна наголосила: «Наразі скрайбінг — інноваційна технологія, за допомогою якої можна привернути увагу слухачів, забезпечити їх додатковою інформацією та виокремити головні моменти доповіді. Її популярність забезпечується завдяки тому, що людський мозок мислить образами, мова малюнка є універсальною мовою. Крім того, проглядати скрайб (зображення, що з’являється з-під пера, ручки, маркера) набагато цікавіше, ніж звичайне відео. Використання скрайбінгу в педагогічній діяльності сприятиме якісному засвоєнню учнями інформації та запам’ятовуванню ключових моментів, допомагатиме їм організувати та аналізувати отриману інформацію, розвиватиме творче та критичне мислення».
Після представлення Іриною Євгенівною власних скрайб-презентацій учасники заняття перейшли до практичної частини. За допомогою покрокової інструкції, підготовленою Чифурко І.Є., вони, працюючи у групах, створювали скрайб-презентації на мовно-літературні теми.
Останнє заняття авторської педагогічної майстерні Ірина Євгенівна завершила цікавою притчею, зробивши на її основі такий висновок: «У наш час, на жаль, ми замінили мудрість на знання, а потім знання — на відомості. Це ставить діагноз нашому суспільству стосовно проблем, пов’язаних з навчанням, отриманням освіти. Людині не можна давати просто суму знань. Людину треба вчити думати, співчувати, шукати, треба пробуджувати в ній творчі підходи до життя, чим би вона не займалася. Учитель – це покликання, учительство – це служіння, а не праця… Дайте учням крила – і вони полетять».
Підводячи підсумки роботи авторської педагогічної майстерні протягом 2017/2018 року, Ірина Євгенівна проаналізувала очікування, висловлені учасниками на першому занятті, через вправу «Сходинки успіху» слухачі самостійно визначили, на якій сходинці вони опинилися по завершенню роботи авторської майстерності.
«Той, хто почув вітер змін, має будувати не щит від вітру, а вітряк. Тож будуйте свій педагогічний вітряк, у роботі якого допоможуть ІТ-технології », – підсумувала Ірина Євгенівна.
Управління освіти, міський методичний центр, учителі української мови та літератури, які відвідували авторську майстерню, щиро дякують Ірині Євгенівні Чифурко за надану можливість «виростити крила», «побудувати педагогічний вітряк» – набути досвіду у використанні ІТ-технологій на уроках української мови та літератури.