При майстрах якось легше. Вони — як Атланти, держать небо на плечах. Тому і є висота.
Ліна Костенко
Уже третій рік учителі української мови та літератури є активними учасниками міського довготривалого проекту з проблеми «Зовнішнє незалежне оцінювання: знаю, вмію, поділюся». У рамках його реалізації щороку проводяться майстер-класи, заняття яких спрямовані на опанування вчителями ефективними формами, методами та прийомами навчання на уроках, що сприяють якісній підготовці школярів до зовнішнього незалежного оцінювання.
Цьогорічний майстер-клас розпочала вчитель української мови та літератури Чернівецької ЗОШ №11 Яна Іванівна Пінтяк. На першому занятті, яке відбулося 26 жовтня 2017 року, вчитель поділилася з колегами досвідом роботи з проблеми «Лінгвістичний аналіз тексту». Щороку тест зовнішнього незалежного оцінювання з української мови та літератури містить роботу з текстом, тому обговорення цієї проблеми було актуальним і потрібним.
Перед початком заняття Марія Василівна Герасим’юк, директор закладу, підкреслила важливість професії педагога, головне завдання якого – виховати людину-патріота, особистість, у якої Україна – понад усе.
Яна Іванівна під час заняття продемонструвала більше 20-ти вправ зі своєї «педагогічної майстерні». Основна суть досвіду – підбір різноманітних вправ до одного тексту, які допомагають повторити якнайбільше мовного матеріалу практично. Крім цього, вчитель особливу увагу приділяє формуванню ключових компетентностей. Тому кожен текст ретельно підібраний і містить глибокий виховний потенціал.
Робота у групах допомогла учасникам майстер-класу попрацювати з текстами і на практиці відпрацювати почуте.
Підводячи підсумок заняття майстер-класу, його учасники відзначити індивідуальний педагогічний стиль роботи учителя-майстра Яни Іванівна, її сучасний підхід до організації навчання на уроках української мови та літератури.
Сподіваємося, що проведене заняття допомогло усім збагнути, що уміння читати текст, робити його смисловий аналіз, застосовувати інформацію в навчальній діяльності – шлях постійного самовдосконалення учня. Постійна робота над аналізом тексту сприятиме ефективному усвідомленню будь-якого навчального матеріалу, розвитку творчих здібностей школяра.