ПРО КНИГУ
“Запитання на уроці: Навіщо? До кого? Як і про що” – це методичний посібник для вчителів різних предметів, які прагнуть розвивати критичне мислення учнів за допомогою запитань. Також він буде корисним викладачам коледжів і вишів, вихователям, методистам і викладачам закладів післядипломної освіти.
У книзі пояснюється роль і місце запитань на сучасному уроці, висвітлюються особливості, сильні й слабкі сторони різних типів запитань, а також методи і прийоми навчання, що базуються на різних типах запитань. Тут знайдете як загальні рекомендації щодо використання запитань, так і численні конкретні приклади їх застосування в різних ситуаціях навчання.
У додатках посібника є інформація про структуру і методику уроку з розвитку критичного мислення, а також як застосувати запитання у рефлексії на уроці.
Зміст книги
Розділ I. Навіщо вчити учнів ставити запитання і відповідати на них
Розділ II. Які функції та можливості закритих і відкритих запитань
Розділ III. Що таке рівні мислення і як вчити учнів ставити запитання різних рівнів
Розділ IV. Як працювати зі спірними запитаннями
Про авторку:
Олена Пометун більшяк 15 років досліджує проблеми розвитку критичного мислення у навчанні. Авторка понад 30 друкованих праць з цього питання, серед яких посібники для учнів і вчителів (“Критическое мышление для всех: Самоучитель”, “Основи критичного мислення”, “Навчаємо мислити критично”, “Путівник з розвитку критичного мислення учнів початкової школи” та ін.), наукові статті. Авторка-розробниця програми й курсу за вибором для старшокласників “Основи критичного мислення”, засновниця й керівниця Освітньої платформи “Критичне мислення” – альтернативної можливості професійного розвитку педагогів. 27 років тренерського досвіду навчання дорослих, тренерка більш як 40 міжнародних й українських освітніх проектів та програм. Навчалась тренінговим навичкам у США, Польщі, Швеції, Великій Британії. Працювала тренером Інституту Відкритого суспільства (США), Глобального Плану дій (Швеція), UNECE в Азербайджані, Білорусі, В’єтнамі, Грузії. Зараз навчає вчителів і викладачів різних предметів та навчальних дисциплін застосуванню технології розвитку критичного мислення. Доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент Національної академії педагогічних наук України.