Чи може імідж окремого педагога вплинути на ставлення батьків і дітей до закладу дошкільної освіти в цілому? Звичайно. Адже позитивний імідж має вагоме значення для педагога в комунікації з батьками та їхніми дітьми. Та й у взаємодії з колегами він відіграє не останню роль. Адже якість роботи педагога зазвичай оцінюють із погляду вражень. Тож створити професійний імідж і зрозуміти, як його підтримувати, — одне з провідних завдань професійного розвитку педагога.
На перший погляд здається, що створити позитивний професійний імідж складно. Багато хто просто не знає, як його формувати та з чого починати. Зазвичай цього не вчать ані в освітніх закладах, ані на курсах підвищення кваліфікації. Поза увагою залишається зовнішній вигляд педагога й те, з яким настроєм він спілкується з оточенням, яке враження про себе залишає.
Помилково вважати, що для створення іміджу достатньо попрацювати над зовнішнім виглядом: гардеробом, зачіскою тощо. Адже імідж — це, насамперед, гармонія внутрішнього стану й зовнішньої презентації.
Саме для отримання відповідей на питання педагогів щодо іміджу педагога було проведено 01 листопада 2022 року онлайн-консультацію «Зустрічають не лише по одягу, або Що таке імідж педагога» на платформі Google Meet для музичних керівників, інструкторів з фізичного виховання ЗДО.
Що більше зовнішній імідж відрізняється від внутрішнього Я, то складніше його підтримувати, то більше енергії та сил ви витрачаєте, щоб його зберегти. У цьому разі людина постійно відчуває себе некомфортно, «не у своїй тарілці». Люди, а особливо діти, добре відчувають фальш і невідповідність. Тому такий штучний імідж може розвалитися при зіткненні зі складнощами та втомою.
Але пам’ятайте: важливо, що про вас говорять, і ще важливіше, що для вас роблять, але найголовніше — що про вас думають.
Все буде Україна!