27 лютого 2018 р. у приміщенні гімназії №1 відбувся І тур педагогічних читань вчителів зарубіжної та російської літератури, приурочених відзначенню 100-річчя від дня народження педагога-гуманіста Василя Олександровича Сухомлинського. На його думку, школа – це не комора знань, а світоч розуму, святиня і надія, духовна колиска народу, норовливе дитя суспільства. Це – світ душевних доторкань, зосередження добрих почуттів, тонких переживань. Це – вічне вогнище краси, освіти й освіченості.
В школі дитина проводить один з найважливіших періодів свого життя, а не лише засвоює знання, вміння, навички та способи діяльності. Свого часу В.Сухомлинський підкреслював, що усі діти не можуть мати однакові здібності. І тому найважливіше завдання школи – виховання у дітей таких здібностей, якими б вони змогли користуватися у подальшому житті. Минуло багато років, і ми бачимо, що слова цього видатного педагога знаходять своє сучасне відображення у Проекті Закону України «Про освіту» №3491-д від 04.04.2016 р.: «Метою повної загальної середньої освіти є різнобічний розвиток, виховання і соціалізація особистості, яка усвідомлює себе громадянином України, здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, трудової діяльності та громадянської активності».
І дійсно, потужну державу і конкурентну економіку забезпечить згуртована спільнота творчих людей, відповідальних громадян, активних і підприємливих. Саме таких повинна готувати середня школа України.
Педагогічні читання зібрали у залі гімназії №1 цілу когорту знаних педагогів-філологів, дали можливість ще раз доторкнутися до невичерпного джерела народної педагогічної мудрості Василя Олександровича Сухомлинського.
У виступах методиста ММЦ Ватутіної Л.М., Чебан Л.В. (Чернівецький НВК «Любисток»), Басараби Л.В. (ЗОШ №40), Барбуци С.І. (СЗОШ №6), Кольби І.О. (гімназія №4), Смеречнинської Н.В. та Чернявської Г.В. (ЗОШ №14) Василь Сухомлинський постає не тільки як геніальний народний педагог, унікальна завзята людина, а й як філософ, який тонко відчував найпотаємніші струни дитячої душі, підбирав потрібні ключі до людських сердець, вміло навчав батьківську громаду справі виховання майбутнього покоління. Його досвід буде неабияким збагаченням для будь-якого сучасного педагога.
Педагогічні читання справили на присутніх неабияке враження, у залі панувало відчуття доброти, гуманності та щирості. Захоплення цією неординарною особистістю змусило по-новому поглянути на організацію навчального-виховного процесу і сколихнуло в душах педагогів відчуття єдності з природою та розуміння проблем дитинства.