Скажи мені, я забуду…
Покажи мені, я запам’ятаю…
Окреслені концепції стали основою для розробки багатьох програм і методик. Їх і досі називають інноваційними, хоч деякі відомі вже майже сто років. Тож яку концепцію обрати та вважати найвдалішою для музичного розвитку дитини? Немає однозначної відповіді. Усі діти різні: для одних найоптимальнішим є пластичний рух, для інших — спів народних пісень або імпровізація та гра в елементарному оркестрі.
20 вересня 2023р. проведено семінар-практикум «Орф, Кодай, Далькроз і Сузукі – чотири підходи в одній практиці» на базі закладу дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу №27 «Берізка» для музичних керівників закладів дошкільної освіти Чернівецької міської територіальної громади.
Під час семінару практикуму було розглянуто кілька концепцій і зʼясовані особливості, що нас приваблюють в кожній із них. Отже, Кодай, Далькроз, Орф і Сузукі жили в одну епоху — народилися наприкінці ХІХ століття й творили майже до кінця ХХ. Автори концепцій музичного виховання походили з різних країн, мали різну культуру і традиції. Але кожен із них відчув одне й те саме майже одночасно: підхід до навчання музики потрібно було змінювати! Вони закликали навчати музики всіх дітей, бажано з раннього віку. Змістили акцент — виховувати не так професійного музиканта, як «професійного» слухача й поціновувача музики. Нові концепції пропонують залучати дітей до музикування незалежно від їхніх музичних здібностей, дбають про розкріпачення дитячих індивідуально-вольових задатків і розвиток природної музикальності.
А ви вже вибрали свою ідеальну методику? Чи вважаєте окреслений мікс необхідним? Одне беззаперечно — якби Далькроз, Сузукі, Кодай та Орф змогли зібратися за одним столом зараз, їм би точно було про що поговорити!
Тож обираймо, що ближче саме вашим вихованцям, навчаймося й творімо для них комфортне середовище на музичних заняттях!