Орф, Кодай, Далькроз і Сузукі – чотири підходи в одній практиці

Скажи мені, я забуду…

Покажи мені, я запам’ятаю…

  Залучи мене, я зрозумію. Карл ОРФ
 
Запитайте будь-якого музичного педагога про найвідоміші концепції музичного виховання, і він точно назве одне або кілька імен таких авторів, як-от: Золтан Кодай (Zoltán Kodály), Еміль Жак-Далькроз (Émile Jaques-Dalcroze), Карл Орф (Carl Orff), Сініті Сузукі (Shinichi Suzuki). Кожен, хто працює з дітьми, так чи інакше спирається на постулати цих авторів. Хтось поглиблено занурюється в одну концепцію та будує на ній свою роботу. Хтось фрагментарно звертається до тих чи інших ідей відповідно до завдань, які треба розвʼязати саме зараз.

Окреслені концепції стали основою для розробки багатьох програм і методик. Їх і досі називають інноваційними, хоч деякі відомі вже майже сто років. Тож яку концепцію обрати та вважати найвдалішою для музичного розвитку дитини? Немає однозначної відповіді. Усі діти різні: для одних найоптимальнішим є пластичний рух, для інших — спів народних пісень або імпровізація та гра в елементарному оркестрі.

20 вересня 2023р. проведено семінар-практикум «Орф, Кодай, Далькроз і Сузукі – чотири підходи в одній практиці» на базі закладу дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу №27 «Берізка» для музичних керівників закладів дошкільної освіти Чернівецької міської територіальної громади.

Під час семінару практикуму було розглянуто кілька концепцій і зʼясовані особливості, що нас приваблюють в кожній із них. Отже, Кодай, Далькроз, Орф і Сузукі жили в одну епоху — народилися наприкінці ХІХ століття й творили майже до кінця ХХ. Автори концепцій музичного виховання походили з різних країн, мали різну культуру і традиції. Але кожен із них відчув одне й те саме майже одночасно: підхід до навчання музики потрібно було змінювати! Вони закликали навчати музики всіх дітей, бажано з раннього віку. Змістили акцент — виховувати не так професійного музиканта, як «професійного» слухача й поціновувача музики. Нові концепції пропонують залучати дітей до музикування незалежно від їхніх музичних здібностей, дбають про розкріпачення дитячих індивідуально-вольових задатків і розвиток природної музикальності.

А ви вже вибрали свою ідеальну методику? Чи вважаєте окреслений мікс необхідним? Одне беззаперечно — якби Далькроз, Сузукі, Кодай та Орф змогли зібратися за одним столом зараз, їм би точно було про що поговорити!

Тож обираймо, що ближче саме вашим вихованцям, навчаймося й творімо для них комфортне середовище на музичних заняттях!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *