Ігри в усі часи і в усіх народів були неодмінно. Багато з них представляли собою культуру і спосіб життя народу. Необхідно підкреслити, що гра вбирає в себе найбільш важливе і необхідне для вдосконалення рухових навичок людини в конкретних суспільно-історичних умовах. Рухливі ігри – одна з форм передачі духовної спадщини, культури і традицій свого народу.
Рухлива гра є найважливішим інститутом підготовки дитини до життя. Гра є моделлю самого життя, вправа в подальшій діяльності. Гру породжують і визначають її характер інстинкти людської і тваринної природи, а не велика кількість сил. Грають не тільки діти, а й дорослі; грають не тільки люди, але й тварини. Рухлива гра – це свідома, активна рухова діяльність дітей, спрямована на вирішення рухових завдань і виконання правил гри. Відмінною особливістю або специфікою рухомої гри є миттєва реакція дитини на сигнал ( «Лови!», «Біжи!», «Замри!» і т.п.).
Хоча гра і відноситься до категорії фізичних вправ, проте має свої особливості. Точніше вона принципово відрізняється від фізичних вправ, бо рухлива гра – це діяльність, а не сукупність рухових дій, по суті, форма поведінки. Дитяча гра сама по собі становить і мету, і дію, і насолоду.
Правильно дібрані ігри сприяють гармонійному розвитку організму дошкільнят. Різноманітні рухи та ігрові дії дітей ефективно впливають на діяльність серцево-судинної, дихальної та інших систем організму, збуджують апетит і сприяють міцному сну. Рухливі ігри задовольняють потребу організму дитини в русі, сприяють збагаченню її рухового досвіду. За допомогою ігор у дітей закріплюються та вдосконалюються різноманітні вміння і навички з основних рухів (ходьби, бігу, стрибків, рівноваги); розвиваються такі важливі фізичні якості, як: швидкість, спритність, витривалість.
Тема грудневих зустрічей «Art of Movement» рухливі ігри для сучасного закладу дошкільної освіти або мистецтво в русі!». Відбулися 2 зустрічі творчих лабораторій на базі ЗДО №35 «Веснянка» та ЗДО №47 «Колосок» для інструкторів з фізичної культури, музичних керівників, вихователів закладів дошкільної Чернівецької міської територіальної громади.
Неможливо уявити здорову дитину малорухливою. Установлено, що кожен руховий акт здійснюється в просторі і часі, і тому дитина, яка активно рухається, отримує можливість набути певну одиницю часу більшого об’єму інформації, що, як наслідок, сприяє прискореному формуванню її психіки. Фахівцями доведена також взаємозалежність рухової активності і розвитку мовлення. Рухова активність збільшує словниковий запас дитячого мовлення, сприяє більш осмисленому розумінню слів, формуванню понять, що покращує психічний розвиток дитини.
Таким чином, можна виділити наступні основні моменти у впливі рухової активності на організм людини. Це створення енергетичної основи для росту і розвитку та сприятлива стимулююча дія на формування психічних функцій. Такі положення в сукупності забезпечують і оздоровчий ефект фізичних вправ.
Гра – це є творчість, гра – це є праця, а праця – шлях дітей до пізнання світу!
![](https://static.wixstatic.com/media/137e3e_990fe25d7f214ecd928f7974c9e27e92~mv2.jpg/v1/fill/w_740,h_523,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01,enc_auto/137e3e_990fe25d7f214ecd928f7974c9e27e92~mv2.jpg)
![](https://static.wixstatic.com/media/137e3e_14e84f3e59784f09841e51d5372fe0b2~mv2.jpg/v1/fill/w_740,h_523,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01,enc_auto/137e3e_14e84f3e59784f09841e51d5372fe0b2~mv2.jpg)
![](https://static.wixstatic.com/media/137e3e_cc224e3e313643209f5b739c18761078~mv2.jpg/v1/fill/w_740,h_523,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01,enc_auto/137e3e_cc224e3e313643209f5b739c18761078~mv2.jpg)
![](https://static.wixstatic.com/media/137e3e_4bb2e71e74484fc3b63a25c1ba65bcd2~mv2.jpg/v1/fill/w_740,h_523,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01,enc_auto/137e3e_4bb2e71e74484fc3b63a25c1ba65bcd2~mv2.jpg)
![](https://static.wixstatic.com/media/137e3e_fc6d3c63e86d4a01b14258d47bd139ff~mv2.jpg/v1/fill/w_740,h_523,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01,enc_auto/137e3e_fc6d3c63e86d4a01b14258d47bd139ff~mv2.jpg)