Aвторська педагогічна майстерня учителя ЗОШ №4 Чифурко Ірини Євгенівни

«…Учитель повинен свідомо йти в ногу з сучасністю,

пройматися і надихатися силами, що пробудилися в ній…»

А.Дістєрвег

 

Сучасний урок не можна уявити у наш час без комп’ютерних технологій. Під час їх використання знання набуваються різними каналами сприйняття, тому краще засвоюються, запам’ятовуються. Інтеграція ІКТ та сучасних педагогічних технологій створює умови для мотивації вивчення будь-якого предмета, стимулює пізнавальний інтерес до нього, підвищує ефективність навчання і самонавчання, якість освіти.

Ефективним є їх використання й на уроках української мови та літератури. Серед 10-ти ключових компетентностей, зазначених у чинних програмах з української мови та літератури, – інформаційно-цифрова компетентність. Учитель повинен навчити учня діяти за алгоритмом, працювати в різних пошукових системах для отримання потрібної інформації, здійснювати пошукову діяльність  та аналіз мовних явищ; створювати інструкцію та діяти за інструкцією; складати план тексту; впевнено й водночас критично застосовувати інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ) для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією з навчальною метою та в приватному спілкуванні; грамотно й безпечно комунікувати в інформаційному просторі; розпізнавати маніпулятивні технології та протистояти їм; розвивати медійну грамотність, грамотно і безпечно спілкуватися в мережі Інтернет. Володіння цією компетентністю особливо  важлива для  учня при підготовці до зовнішнього незалежного оцінювання з української мови та літератури.

З метою реалізації міського довготривалого проекту «Зовнішнє незалежне оцінювання з української мови та літератури: знаю, вмію, поділюся», набуття досвіду вчителями використання ІТ-технологій на української мови та літератури  13 жовтня 2017 року розпочала роботу авторська педагогічна майстерня  учителя  ЗОШ №4 Чифурко Ірини Євгенівни з проблеми  «Використання ІТ-технологій на уроках української мови та літератури».

Перше заняття присвячувалося хмарним технологіям. Воно складалося з теоретичної та практичної частини. Розкриваючи теоретичне питання «Googlе-сервіси в навчальній діяльності вчителів української мови та літератури: технічний аспект», Ірина Євгенівна детально розкрила суть понять «Google-акаунт»,  «Gmail», «Google Docs»,  «Google Drive».

Під час практичної частини учасники створювали власний аккаунт, Google Диск, вчилися розміщувати на ньому певну інформацію. Найбільший інтерес викликала вправа «Веббінг». Це метод побудови логічних структурованих зв’язків між явищами і подіями. Ґрунтується він на асоціативних і логічних елементах розумової діяльності. Веббінг починається з ключового слова, навколо якого «нарощуються» інші терміни, що пов’язані з ним асоціативно або логічно. Неабиякий інтерес викликало створення ментальної карти. «Вона дозволяє прискорити процес вивчення навчальних матеріалів, підвищити кількість і швидкість інформації, що запам’ятовується,  і головне, дає можливість реалізувати основне завдання вчителя на сьогодні – навчити дитину вчитися», – підкреслила І.Є.Чифурко. Працюючи у групах, учасники створювали ментальні карти на мовно-літературні теми.

«Іду своїм уже осіннім містом.

Іду по золоту.

І у думках своїх несу

Неписані слова…

  • Ніколи не бійся робити щось нове. Навіть якщо воно дуже дивне. Завжди знайдеться хтось, хто зуміє оцінити.
  • Найстрашніший ворог – це наш сумнів. Через нього ми втрачаємо те, що могли б отримати, але навіть не спробували.
  • Головне – зробити перший крок. Це найважче.
  • Завжди є привід посміхнутися. Не сумуй”.

Такою емоційною рефлексією завершила  заняття Ірина Євгенівна Чифурко.

Хмарні технології

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *