Роль учителя зміниться. Крім передачі знань учитель буде формувати спільноту, сприяти формуванню позитивної самооцінки, розвивати ключові навички для життя. Зокрема, будуть виховуватися цінності свободи і відповідальності. Вміння формувати і відстоювати власну точку зору, слухати інших , ділитися, досягати компромісів. Разом з учителем учні братимуть участь в розробленні та дотриманні правил поведінки в класі.
Кілька разів на тиждень у спеціально відведеному місці будуть проводитися ранкові зустрічі, під час яких діти обмінюватимуться новинами, дізнаватимуться про плани на день.
Зміниться і підхід до оцінювання. Замість ранжування учнів оцінювання слугуватиме одним з інструментів для індивідуального поступу учнів. Учителі застосовуватимуть палітру засобів для збору інформації : поточне оцінювання досягнень, спостереження, портфоліо учнівських робіт.
Для цього необхідно буде забезпечити:
- долучення педагогів початкової школи до світової освітянської спільноти, з метою популяризації освітніх інновацій;
- можливість навчання в Школах освітніх тренерів;
- освітні візити українських педагогів до кращих навчальних закладів світу, з метою безпосереднього ознайомлення з новими методиками.