22 грудня 2017 року у Чернівецькій ЗОШ №30 відбувся семінар-практикум педагогів інклюзивних класів шкіл міста на тему: «Інклюзивна освіта: навчаємо і виховуємо разом», на який були запрошені педагоги інклюзивних класів начальних закладів.
Метою семінару було визначення ролі педагога та асистента вчителя в активному впровадженні інклюзивної освіти; розширення знань специфіки роботи з дітьми з порушеннями психофізичного розвитку в умовах інклюзивного навчання; визначення мотивів, що спонукають педагогів до професійної діяльності, розвитку професійної свідомості, навичок самоаналізу; демонстрація застосування елементів STEM – освіти для розвитку здібностей учнів з інклюзивною формою навчання роботи, як форми роботи педагога; ознайомлення з практичними педагогічними формами і методами корекційно-розвивальної роботи з дітьми з ООП; формування у педагогів позитивної мотивації до інклюзивного навчання. Також головний спеціаліст управління освіти Починок А.І. ознайомила присутніх щодо державної політики стосовно освіти дітей з особливими освітніми потребами, зокрема, про створення та розвиток інклюзивно-ресурсних центрів.
У практичній частині семінару своїм досвідом ділилися педагоги ЗОШ №30 (вчитель початкових класів Філіпчук А.А., вчитель української мови та літератури Кицелюк Т.Г., вчителі фізики та інформатики Деркач Н.А., Деркач В.О.); Філіпчук А.А. презентувала «Путівник для педагогів для роботи в інклюзивному класі». Значимість корекційно-розивальних занять, як однієї з умов ефективності інклюзії, представили Скрипник Н.В., логопед управління освіти, логопед, дефектолог ЗОШ №24 за трудовою угодою; Купчанко А., практичний психолог ЗОШ №24; Золотарюк Г.Є., соціальний педагог НВК «Любисток». Про роль співпраці класовода та класного керівника в роботі з дитиною з ООП: прийми дитину такою як вона є і допоможи їй реалізуватися як особистості (з досвіду роботи) виступили Косташ О.В., вчитель початкових класів ЗОШ №27 та Карлійчук Н.Ю., класний керівник 7-Б класу ЗОШ №27. Своїм баченням щодо інклюзивного навчання поділилися батьки учнів з особливими освітніми потребами ЗОШ №30 Барашкова Т.В., Бинда Л.В.
По завершенню презентацій, під час активного діалогу та обміну думками, учасники підвели підсумки та підготували рекомендації.
«Інклюзивна освіта: навчаємо і виховуємо разом»
Гру
26