Чернівецькі освітяни взяли участь у IV «Чернівецькому регіональному Форумі» («Chernivtsi Regional Forum»), організованому фондом «Буковина інноваційна». Він відбувався у Буковинському медіа-центрі “Belle Vue” і транслювався онлайн.
Про загальну середню освіту говорили Ірина Ткачук, начальниця управління освіти Чернівецької міської ради, Пауль Пшенічка, викладач фізики та астрономії ліцею №1, переможець національної премії Global Teacher Prize Ukraine (2017), Тетяна Незвещук-Когут, викладач Чернівецького торговельно-економічного інситуту КНТЕУ, модерував розмову Сергій Кізіма, директор ліцею №14.
Ірина Ткачук розпочала з актуальної і обговорюваної теми – найменування типів освітніх закладів. Така реформа регламентована відповідним Законом України, і це, крім того, є наближенням до європейської практики.
– Якщо заглядати глибше, то мета цієї реформи глобальна і не погана. Гімназії даватимуть якісну універсальну освіту, ліцеї – профільну. Після ліцею учень буде більше готовий вчитися за тим чи іншим профілем, – сказала Ірина Ярославівна.
Тетяна Незвещук-Когут зауважила, що, як викладач вишу, працює з дітьми, які прийшли після школи. І студентам класичні лекції вже не цікаві. Вони хочуть інноваційних підходів до викладання.
Зупинилися спікери і на фінансовій автономії освітніх закладів.
-Це не просто рішення часу, це рішення, я б сказала, яке не встигає за часом, – зауважила начальниця управління освіти. – Фінансова автономія освітніх закладів повністю або частково запроваджена у всіх обласних центрах. Реалізація цього рішення не проста, це тягне низку змін, але це важливий крок. Потрібні будуть фахові бухгалтери, спеціалісти із публічних закупівель. Із січня 2022 року на фінансову автономію у нас перейдуть 18 закладів загальної середньої освіти і 2 дошкільні заклади. Які очікування від закладів, які у ближчому і дальшому майбутньому отримають фінансову автономію? Заклади мають взяти на себе відповідальність, швидше реалізовувати потреби школи… Можна буде залучати грантові освітні програми.
Вчитель із багаторічним стажем Пауль Пшенічка сказав, що нова українська школа потребує і нових вчителів, тобто педагогів, які готові йти в ногу з часом.
– Мої учні не потребують репетиторів,- зазначив Пауль Францович. -Це самі батьки розвивають цей, скажу так, психоз щодо репетиторів, що треба до них йти. Скажу ще словами Василя Сухомлинського: “Школа без дисципліни, це млин без води”. Якось мені довелося спілкуватися із директором однієї із австрійських шкіл. Школа отримує відповідну суму і він розпоряджається нею, як хоче. Але щоб так було, для цього потрібні загальна візія, порядність і людська чесність.
– Заклади загальної середньої освіти повинні запроваджувати найкращі надбання, вчити дітей підприємництву, зокрема, соціальному, фінансовій грамотності. Уроки у 21 столітті вже не можуть бути такими, якими вони були 30 чи 10 років тому. Інформація тепер доступна однаково всім – і учням, і вчителям. Але саме вчитель знає, що учню треба знайти. Вчитель має йти попереду і скеровувати, -підсумувала Ірина Ткачук.