Національно-патріотичне виховання завжди було невід’ємною складовою виховного процесу в системі дошкільної освіти України. Адже патріотизм, як і інші якості особистості, починає формуватися в дошкільному дитинстві – у період надзвичайно активного розвитку дитини.
Завдання національно-патріотичного виховання дошкільників представлені нормативними документами. Відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту» одним із ключових завдань дошкільної освіти є виховання в дітей любові до України, шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної мови, регіональних мов або мов меншин і рідної мови, національних цінностей українського народу.
У новій редакції Державного стандарту дошкільної освіти зазначено, що в дітей старшого дошкільного віку має бути сформована соціально-громадянська компетентність. Зміст цієї компетентності передбачає, що дитина володіє елементарними знаннями про рідну країну, її символіку, традиції та звичаї. Зокрема, старший дошкільник має знати, що рідна країна має свою територію, на якій проживають українці; що вони мають свою культуру, звичаї, мову.
Виховання любові до Батьківщини – завдання надзвичайно складне, особливо коли йдеться про дітей дошкільного віку. Воно потребує систематичної та певної послідовності. Саме тому для педагогів закладів дошкільної освіти 13.12.2022 року було проведено онлайн-консультацію «Національно-патріотичне виховання в ЗДО педагогічний та психологічний аспект» Під час онлайн-консультації педагоги ознайомилися з активними методами, засобами і формами роботи з дітьми, які дають змогу зацікавити дітей традиціями та культурою українського народу.
Психолог ЦПРПП Оксана Дмитрюк наголосила, що усе складне починається з простого: не заклавши у ранньому дитинстві «цеглинки» – основ громадянськості, не варто очікувати розвиненої громадянської позиції у підлітках чи юнаках.
Зважаючи на те, що провідною діяльністю дітей дошкільного віку є гра, патріотичне виховання завжди здійснюється у невимушеному форматі гри. Сприймання світу, нового – відбувається переважно через почуття, тобто через емоційну сферу дитини.