Модельна програма та навчальні матеріали. Тиждень 3, 4 та 5

“Нова українська школа” публікує третій, четвертий та п’ятий тижні модельної навчальної програми для 1-го класу, а також навчально-методичні матеріали для них.

Саме вони пілотуються в 100 школах по всій Україні цього навчального року. 

Скачати файл (3 тиждень) можна за цим посиланням.

Скачати файл (4 тиждень) можна за цим посиланням.

Скачати файл (5 тиждень) можна за цим посиланням.

Ці програми та матеріали є результатом спільної праці фахівців з усіх регіонів України: учителів пілотних шкіл, тренерів з усіх областей України, авторів проекту Державного стандарту початкової освіти, методистів.

Програми та матеріали до них створені на основі проекту Державного стандарту початкової загальної освіти.

Вони відповідають меті та ідейним засадам цього документу й реалізують загальні та конкретні очікувані результати, окреслені в ньому. 

У пояснювальній записці до модельних навчальних програм зазначається, що їх сконструйовано на основі потижневого планування освітнього процесу з окресленням теми тижня й очікуваних результатів за галузями, які вчитель/вчителька реалізовуватиме впродовж тижня.

Більшість цих результатів має стратегічний характер, що й зумовлює їх повторюваність упродовж першого циклу навчання (12 класи) для формування вмінь і поглиблення знань учнів.

Ці навчальні програми розроблені на основі проблемно-пошукового підходу.

У рамках тижня окреслено ті проблеми/дослідницькі чи проблемні запитання, які стануть основою інтеграції та стрижнем освітнього процесу. На розсуд учителя/учительки ці проблемні запитання можна розглядати впродовж одного дня або ж у разі освітніх потреб чи посиленого інтересу дітей – упродовж двох днів.

Модельна навчальна програма містить завдання для педагога, які він ставить перед собою в рамках тижня, а також що мають знати й вміти учні (безвідносно до галузей) після розгляду проблемних запитань. В окремій таблиці подано очікувані результати тижня (за галузями).

У таблицях запропоновано більше видів навчальної діяльності, ніж передбачено інтегрованим курсом “Я досліджую світ”. Учитель/учителька на свій розсуд частину цих завдань може перенести в рамки окремих предметів відповідно до основного змісту завдання (математика, навчання грамоти, мистецтво) або ж вилучити це завдання, змінити чи замінити його на більш відповідне.

Кожен вид навчальної діяльності супроводжується докладним описом та орієнтовними навчально-методичними матеріалами для вчителів, призначеними заощадити час педагогів на пошуки. Електронна версія цих матеріалів допоможе збільшувати пропоновані ілюстрації, дописувати до них власні завдання, розмножувати матеріали для використання в класі. Багато запропонованих видів діяльності може бути розгорнуто до денного проекту.

Більшість навчально-методичних матеріалів ґрунтується на конструюванні знань, а не на відтворенні, що демонструє партнерський підхід до освітнього процесу, задекларований Концепцією “Нова українська школа”.

“Нова українська школа”

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *