«Ми працю любимо, що в творчість перейшла…» Під таким девізом 19 жовтня 2018 року на базі Чернівецької ЗОШ №2 ім. Ю.Федьковича проведено семінар-практикум для вчителів української мови та літератури з проблеми «Сучасний урок української мови та літератури в контексті Нової української школи».
Розпочався семінар-практикум зі знайомства з навчальним закладом. Директор Оксана Михайлівна Покальська розповіла присутнім про досягнення учнівського та педагогічного колективів, а група учнів під керівництвом учителя української мови та літератури Олександри Борисівни Петращук через літературно-мистецьку композицію – про історію закладу та видатних особистостей, які в ньому навчалися.
Під час теоретичної частини Алла Василівна Ткач, методист міського методичного центру закладів освіти управління освіти Чернівецької міської ради, у своєму виступі на тему «Сучасний урок як основа ефективної та якісної освіти» закцентувала увагу на особливостях сучасного уроку, вимогах до нього в контексті Нової української школи. «За словами Василя Сухомлинського, сучасний урок – це твір мистецтва, де педагог уміло використовує всі можливості для розвитку особистості учня», – наголосила методист, завершуючи свій виступ.
Цікавими і змістовними були виступи Анжели Костянтинівни Морараш, вчителя ЗОШ №10, методиста ММЦ (за сумісництвом) на тему «Перевернутий клас як шлях інтенсифікації навчання», вчителів Христини Мірчівни Фештриги (ЗОШ №8) – «Ментальна карта як сучасний інструмент для творчої діяльності вчителя», Ірини Євгенівни Чифурко – «Використання онлайн-сервісів на уроках української мови та літератури».
Практичну частину семінару-практикуму розпочала вчитель української мови та літератури ЗОШ №2 Інна Вікторівна Ткач, яка представила пристендовий урок – урок української мови в 10 класі на тему «Основні групи фразеологізмів, багатозначність, синонімія й антонімія фразеологізмів. Уживання слів у фразеологізмах відповідно до їхнього стилістичного забарвлення». Це був зразок сучасного уроку з використанням мультиборду, найновішого із засобів навчання на сьогодні, ефективних та сучасних форм, методів та прийомів роботи на уроці.
Практичне заняття, проведене А.В.Ткач, спонувало учасників семінару до творчої праці. Працюючи в групах, учителі ділилися досвідом про ефективні форми, методи, прийоми навчання на різних етапах уроків української мови та літератури, створювали інтелект-карти для учнів, складали моделі сучасного уроку у вигляді ментальних карт. Праця педагогів перейшла у творчість.
Підводячи підсумки, учасники семінару-практикуму відзначили актуальність проблеми, яка розглядалася, практичну значимість семінару; висловили слова вдячності всім, хто був причетний до його проведення.
Сподіваємося, що побачене й почуте учасники семінару будуть впроваджувати у свою педагогічну діяльність.
Фотозвіт тут
Управління освіти, міський методичний центр висловлюють щиру подяку адміністрації, вчителям української мови та літератури за надання допомоги у проведенні семінару-практикуму.