«Найдосвідченіший педагог ніколи не повинен спинятися на досягнутому, бо якщо немає руху вперед, то неминуче починається відставання»
Василь Сухомлинський
З 1 вересня 2022 року реформа Нової української школи стартувала у базовій середній освіті. Новий зміст освіти НУШ передбачає компетентнісний, діяльнісний та інтегрований підхід до навчання. А це означає, що на педагогів чекали суттєві зміни в освітньому процесі, опанування нових підходів до навчання та ще безліч інновацій. Їм довелося працювати за новим Державним стандартом базової середньої освіти, оцінювати результати навчання учнів орієнтуючись на сформовані ключові компетентності та наскрізні вміння згідно з вимогами Держстандарту.
Як впроваджували реформу НУШ на своїх уроках продемонстрували вчителі інформатики на методичному заході – панорама методичних знахідок ”Нова українська школа – нові підходи та можливості”, який відбувся в онлайн-режимі 26 квітня 2023 року.
Розпочала захід Інна Терлецька, консультант ЦПРПП, яка у своєму виступі звернула увагу на завдання та виклики, що постали перед вчителями, які почали викладати в 5-х класах Нової української школи – це ознайомлення з Державним стандартом базової середньої освіти, вибір модельних програм та підручників, створення навчальної програми. Окрім цього, змінився підхід до оцінювання навчальних досягнень учнів, і вчителі мають вміти використовувати техніки та інструменти формувального оцінювання, оцінювати групи загальних результатів навчання та розробляти критерії оцінювання.
Як саме вирішують ці та інші завдання під час викладання інформатики у 5-х класах Нової української школи поділилися учителі інформатики Чернівецької ТГ.
Досвідом роботи щодо особливостей викладання розділу “Програми для роботи з текстами” на уроках інформатики у 5 класах НУШ поділилася Тетяна Герасим, учитель інформатики ЗОШ №38. Тетяна Іванівна викладає інформатику за модельною програмою та підручником Морзе Н.В., Барна О.В. Вчителька поділилася з колегами як вона використовує на уроках чат освітнього проєкту “На урок”, онлайн-ресурси Wordwall, Edpuzzle та розказала про участь учнів у проєкті “Екосумка шопер”.
Про особливості викладання інформатики в 5 класі НУШ за модельною програмою Завадського І.О., Коршунової О.В., Лапінського В.В. поділилася Катерина Колодрібська, учитель інформатики ліцею №1 математичного та економічного профілю. Катерина Тарасівна звернула увагу на різні типи практичних вправ, які вона використовує на уроках у 5 класі та цифрові додатки до підручника, які пропонує вищевказаний авторський колектив.
Учитель інформатики ліцею №16 Жанна Козачук, яка працює за модельною програмою Пасічник О.В., Чернікової Л.А., продемонструвала методичну підтримку та програмне забезпечення до підручника “Інформатика, 5 клас” авторів Корнієнко М., Крамаровська С., Зарецька І. Особливу увагу Жанна Василівна звернула на онлайн-ресурси, які використовує на своїх уроках – Classtime, Mentimeter, Kahoot, Wordwall та інші.
Досвідом викладання інформатики в 5 класах НУШ за модельною програмою авторського колективу Йосипа Ривкінда поділилася Тетяна Костриба, вчитель інформатики ліцею №17 “Успіх”. Тетяна Анатоліївна ознайомила учасників заходу з особливостями подання матеріалу у підручнику Бондаренко О.О та ін., електронними матеріалами до підручника – інтерактивною освітньою платформою IZZI від видавництва “Ранок” та використанням різних практичних вправ для роботи на уроках з учнями.
Інна Терлецька, консультант ЦПРПП, підвела підсумки обговорених проблем та особливу увагу звернула на використання різних технік формувального оцінювання, продемонструвала приклади оцінювання груп загальних результатів навчання, ознайомила з навчально-методичним забезпеченням до підручників інформатики для 5-го класу різних авторів, які можна знайти на блозі Інни Дмитрівни.
На завершення учасники онлайн-заходу обмінялися враженнями від почутого та подякували спікерам за цікаву й змістовну інформацію.