14 та 16 травня 2024 року учні 4-х класів Чернівецького ліцею № 12 «Ювілейний та Чернівецького ліцею № 14 взяли участь у написання пілотної державної підсумкової атестації випускників початкової школи у формі зовнішнього незалежного оцінювання з української мови та читання і з математики.
У рамках цього експерименту було покладено новий підхід до написання державної підсумкової атестації. Замість традиційного запропоновані тестові завдання різних форматів, спрямовані на підвищення ефективності оцінювання знань учнів.
Під час написання були виявлені деякі переваги цього підходу. Учні виявили більший інтерес до завдань по роботі з текстом, оскільки вони вимагали більш активного залучення та розвитку аналітичних навичок. Крім того, такий підхід дозволяв краще оцінити рівень розуміння матеріалу та здатність застосовувати знання на практиці. Однак, були також виявлені деякі виклики. Наприклад, оцінка відповідей на відкриті питання вимагала більше часу та ресурсів з боку учнів.
У підсумку, пілотний проєкт показав, що використання тестових завдань може бути корисним доповненням до традиційних методів оцінювання. Як показала практика, для успішної реалізації цього підходу необхідно ретельне планування, визначення чітких критеріїв оцінювання та підтримка з боку педагогів.
Цьогорічне пілотування – це крок до запровадження стандартизованої ДПА для здобувачів початкової освіти.