Концентруйте свою енергію на те, щоб домогтися успіху,
а не на тому, щоб уникнути невдач
Р. Рюттінгер
Колектив не самоціль педагогічних зусиль. Він формується вчителем для створення оптимального середовища (виховного простору) як інструмент і помічник у формуванні особистості вихованців. Зароджується, міцніє і розвивається дитячий колектив тільки в процесі спільної цілеспрямованої практичної просоціальної діяльності, корисної для колективу, кожного його члена, для інших людей.
Саме про шляхи та засоби формування, стадії розвитку дитячого колективу, технологічні правила організації колективної діяльності, ознаки та традиції колективізму йшла мова на черговому засіданні Школи молодого педагога-позашкільника, яке відбулось на базі міського центру науково-технічної творчості учнівської молоді, директор Заблотовська Марія Василівна, заступник директора Мурзенко Світлана Іванівна.
Практичними порадами про перші кроки молодого педагога-позашкільника з організації гурткової роботи, форми та методи набору вихованців у гуртки, творчі об’єднання, секції, створення іміджу дитячого колективу поділились керівники гуртків-методисти МЦНТТУМ Куксанова Тетяна Вячеславівна та Гутафель-Мартиненко Світлана Валеріївна.
На відміну від дорослих, діяльність дитячих колективів повинна бути пронизана елементами гри, активністю і ініціативою вихованців. Тому на занятті Школи були ігри, вправи, незвична «контрольна» за рік, створення промовки, герба та гасла ШМПП, яким стали такі слова: «Досвід, яким потрібно поділитись!».