В рамках співпраці України та Італії над пілотним проектом децентралізованого співробітництва «Добробут, виховання дітей і шкільна інклюзія: заходи для дітей з особливими потребами в Україні» до Чернівців завітали представники міста Ферара, котрі вже понад 50 років займаються питанням інклюзивної освіти у себе в місті. Вони поділилися досвідом реалізації інклюзивної освіти та розповіли про основні проблеми, які виникають при її впровадженні. Представники проекту вже співпрацювали в цьому напрямку з освітянами міста Кіцмань, результатами задоволені. Відтепер співпраця планується з Чернівецькою загальноосвітньою школою №24, де в 2011 році вперше було організоване навчання для одного учня, що мав особливі освітні потреби. В кінці 2016/2017 навчального року інклюзивною формою навчання було охоплено 41 дитину в 13 навчальних закладах. В наступному навчальному році прогнозується збільшення кількості шкіл з інклюзивною формою навчання. Наступного року 50 класів у 19 школах міста приймуть 54 дитини з особливими проблемами. В цих школах планується обладнання пандусами, облаштування вбиралень на 1 поверсі, а в одній з шкіл, розглянуть можливість встановлення ліфта. Вперше інклюзія зорганізується в дошкільних закладах, зокрема садочках №6 та №41, де в інклюзивних групах перебуватимуть 3 вихованців з особливими потребами. Така динаміка є хорошим показником, за словами італійських експертів, однак ще є багато завдань, які необхідно вирішити на шляху до реалізації цієї програми в більших масштабах. Як розповіла представник проекту Федеріка Группіоні, в місті Ферера, за останніми даними, понад 600 дітей навчаються за інклюзивною формою навчання, для цього залучено біля 300 педагогів. Італійські партнери планують впродовж наступного року в рамках Проекту допомогти чернівецьким освітянам у вирішенні вкрай важливого та нагального питання – впровадження інклюзивної освіти в місті.
Удосконалення інклюзивної освіти в місті
Сер
18