У всьому світі спостерігається дефіцит фахівців з технічних напрямків, попит на них росте набагато швидше, ніж на інші спеціальності, саме тому, у відповідь на виклики часу, такий тип освіти виходить на перший план.
Однак, важливо розуміти, що STEАM – це не просто технічна освіта. Вона охоплює значно ширше поняття, а саме вдале поєднання креативності та технічних знань. У першу чергу учень стає не споживачем, а замовником знань. Вчитель же – своєрідним наставником, людиною, що допомагає пояснити, як використовувати потенціал кожної технології для власної користі й користі суспільства.
STEAM-підхід охоплює природничі науки (Science), технології (Tehnology), інженерію (Engineering), мистецтво (Art) та математику (Mathematics), тобто комбінує креатив і технічні знання. STEAM-підхід:
· розвиває логічне, креативне й математичне мислення;
· допомагає зрозуміти особливості мистецтва й сучасних технологій;
· інтегрує дослідницьку та творчу діяльність учнів для того, щоб вони самостійно отримали результати за підтримки учителя-ментора.
Саме для отримання відповідей на питання педагогів щодо реалізації STEAM-підходів на кроках мистецтва було проведено 07 грудня 2022 року онлайн-консультацію «Як реалізувати STEAM-підхід на уроках мистецтва» на платформі Google Meet для учителів музичного, образотворчого мистецтва закладів загальної середньої освіти.
Навчання за принципами STEАM-освіти дає змогу експериментально продемонструвати, що завдяки знанням з точних наук можна створювати справжні витвори мистецтва.
Отже, STEАM-підхід виховує гнучке екологічне, критичне та практично орієнтоване мислення. Важливо, що завдяки таким урокам діти розуміють, як застосовуватимуть ті чи інші знання в різних життєвих ситуаціях.
Все буде Україна!