З двомовним навчанням у Чернівцях ознайомилась Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич

20 жовтня 2017 року з робочим візитом у Чернівцях перебувала Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич. Упродовж дня Лілія Михайлівна зустрілась із керівництвом та освітянами краю, а також відвідала Чернівецьку гімназію №6 імені Олександра Доброго, де успішно використовуються сучасні методики двомовного навчання, і їхній досвід є важливим для підвищення кваліфікації вчителів шкіл з мовою викладання національних меншин. У школі вона відвідала урок математики у 4 класі на тему: «Шестизначні числа» (вчитель-класовод Гришко Валентина Володимирівна), що проводився одночасно українською та румунською мовами. Також з метою ознайомлення з білінгвальною системою навчання до програми відвідування було включено фрагмент факультативного заняття з громадянської освіти у 10 класі «Права людини: історія і сучасність» (вчитель історії та правознавства Ворнік Аурел Сергійович).

«Двомовна методика дуже складна  –  вона потребує подвійної уваги та концентрації педагога. У нас до бюджету на 2018 рік уже закладено 500млн на підвищення кваліфікації вчителів. За ці гроші ми перекваліфіковуватимемо всіх вчителів, що братимуть перший клас наступного року, а також вчителів зі шкіл нацменшин», – зазначила Міністр.

Лілія Гриневич також запросила спеціалістів гімназії до розробки програм та підручників з української мови для дітей, у яких материнською мовою є румунська.

«Ми дуже пишаємося своїми випускниками та вчителями. Усі наші випускники долають поріг склав/не склав з усіх предметів. У нас також практично немає плинності кадрів, у нас хороші вчителі, які продовжують працювати у нас», –  зазначив директор гімназії Іван Ігнат.

Довідково про експеримент

Упродовж 2015-2016 рр. у трьох областях України – Закарпатській, Одеській та Чернівецькій – запроваджено міжнародний проект «Мультилінгвальна освіта (МЛО)/MULTILINGUAL EDUCATION (MLE)» за сприяння МОНУ та за фінансової підтримки МЗС Фінляндії. Організатори проекту – міжнародна неурядова організація PATRIR (Тренінговий та дослідницький інститут з питань миротворчості Румунії), м. Клуж Напока, Румунія.

У 2-х пілотних закладах освіти Чернівецькій гімназії № 6, в т.ч. ЗОШ І ст. №29, та навчально-виховному комплексі «Боянська гімназія» Новоселицького району апробовано проект.

За результатами участі у міжнародному проекті зазначені навчальні заклади стали Всеукраїнськими експериментальними майданчиками та беруть участь у дослідно-експериментальній роботі з проблеми «Формування багатомовності школярів: прогресивні європейські ідеї в українському контексті». Навчальні заклади заохочені від імені організаторів проекту оргтехнікою та обладнанням.

Програмою дослідно-експериментальної роботи проведено упродовж січня-квітня 2016 року організаційно-підготовчий, травня-серпня 2016 року – концептуально-діагностичний етапи. Результати узагальнено наказом МОНУ від 10.05.2017 №699 «Про завершення II (концептуально-діагностичного) етапу дослідно-експериментальної роботи на базі дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів Закарпатської, Одеської та Чернівецької областей». Триває третій – формувальний етап (вересень 2016 року – серпень 2020 року). Навчальними закладами-учасниками ведеться активна робота щодо запровадження інноваційних педагогічних технологій, інтерактивних форм роботи з вивчення мов національних меншин та державної української мови.

Поряд з цим, зацікавленість в участі у зазначеній програмі дослідно-експериментальної роботи проявили адміністрації інших навчальних закладів області. Тому, найближчим часом на засіданні комісії з питань дослідно-експериментальної роботи у навчальному процесі дошкільних і загальноосвітніх навчальних закладів Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України розглядатиметься питання щодо розширення кола учасників (лист МОНУ від 17.08.2017 № 1/11-8271).

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *