Хороший учитель не пропускає жодної нагоди,
щоб навчитися чогось корисного.
Я. А. Коменський
Саме такого корисного вчилися учителі-україністи, завітавши на перше заняття Школи молодого та малодосвідченого вчителя української мови та літератури, яке відбулося 14 вересня 2018 року на базі Чернівецької ЗОШ №8.
Заняття складалося з двох частин: теоретичної та практичної. Теоретична частина заняття розпочалася зі знайомства – вправа «Я – квітка». «Кожна квітка потребує догляду, щоб бути квітучою, красивою і привабливою. Так і вчитель. Щоб його любили діти, поважали батьки, треба бути професіоналом своєї справи. А стати таким можна завдяки наполегливій праці над собою, над своїм професійним ростом, над поглибленням свого фахового рівня. Сподіваюся, Школа молодого та малодосвідченого вчителя сприятиме вам у цьому», – підсумувала методист ММЦ А.В.Ткач.
Наступний етап теоретичної частини – складання алгоритму роботи вчителя, який допоможе кожному в організації навчального процесу з УМЛ. Алла Василівна Ткач, методист міського методичного центру, під час виступу зупинилася також на формуванні ключових компетентностей та реалізації наскрізних змістових ліній чинних програм на уроках української мови та літератури. Доречним став перегляд відеоролика, який звернув увагу присутніх на практичний аспект виконання основних вимог програм. «Література й мова вивчаються в школі не для того, щоб через багато років людина могла розповісти всі правила, назвати біографічні дані кожного письменника, знати тему та ідею художнього твору. Основне завдання – навчити дитину жити, думати, володіти усним та писемним мовленням. І найголовніше – щоб усе допомогло дитині реалізуватися в житті», – наголосила методист.
Практичну частину заняття провела керівник ШММВ Фештрига Х.М., учитель української мови та літератури. Учасники заняття відпрацювали методи навчання, вправи на уроці в 6-му класі під час вивчення оповідання Є.Гуцала «Лось», які презентували інтеграцію формування ключових компетентностей, реалізацію наскрізних змістових ліній та літературних знань.
Сподіваємося, що побачене й почуте допоможе слухачам школи молодого та малодосвідченого вчителя української мови та літератури в педагогічній діяльності.