Цікаве навчання в Новій українській школі

З початку навчального року  Чернівецька ЗОШ №27 долучилася до пілотування Нового Державного стандарту початкової освіти. Як навчають першокласників у Новій українській школі? Газета “Молодий буковинець” шукала відповіді на це запитання.

Руслана Сікорська, учитель 1-А класу ЗОШ №27 розповіла, чим особливе таке навчання.
“Ми на уроці сидимо приблизно 15 хвилин, а весь інший час діти працюють у групах. Причому вони можуть сидіти на підлозі на килимках-каріматах, на парті. Я їм цього не забороняю, головне – щоб було зручно працювати. Ми навіть парти розмістили не рівно, а хаотично, щоб дітям було зручно писати, працюючи у групах, – каже Руслана Сікорська і розповідає, як відбувається навчання. –
Ранок у нас починається з ранкового кола. Це те перше, що запровадили в Новій українській школі. У нас є килимки-карімати, складаємо їх посеред класу, діти сідають на них. Ми вітаємося, ділимося своїми враженнями та думками, обговорюємо вчорашній день”.


“На початку року вчили кути, робили це за допомогою пластиліну, – каже Руслана Михайлівна. – Спочатку ліпили з пластиліну точки, потім ці точки з’єднували відрізком, утворювали точки перетину. У вивченні всіх геометричних фігур нам допомагали пластилін та спагетті. Складали кути зі спагетті. Діти ці теми дуже добре зрозуміли”.

             
Русалан Сікорська заначає, що основна особливість Нової української школи – це інтегроване навчання. Щотижня з Міністерства освіти і науки України надходить модельна програма навчання. Кожен тиждень має свою тему. Наприклад, кілька тижнів була тема “Зима”. Її вивчали на всіх уроках: і на математиці, і на пізнавальних”.

       

“Під час уроків діти дуже часто виходять на вулицю. Восени це робили щодня. Брали килимки-карімати і у дворі школи проводили уроки. Так вивчали правила дорожнього руху, з листочків на вулиці складали букву “О”. Минулого тижня у 1-А була тема тижня “Досліди” – досліджували воду. У пластикові стаканчики з водою опускали різні предмети, забарвлювали її, дізнавалися, що пропускає воду. Коли вчили символіку України – герб та прапор, – діти, об’єднавшись  у групи, робили  паспорт на великому аркуші паперу. Коли була тема “Космос” – з паперу будували ракету, ліпили з пластиліну планети, дивилися мультики про космос”.

                
Щоправда, вчителька зазначає, що усім цим чудовим речам стає на перешкоді програма, яка залишилася у тому ж обсязі, що і раніше, а ось кількість годин зменшилася. При цьому ще й накладається інтегроване навчання. Тож, на думку вчителя, програму в школі потрібно спростити.

“Найкращий показник нової освіти, як на мене, – це те, що немає жодної дитини, яка б не хотіла йти до школи, – робить висновки наприкінці розмови Руслана Михайлівна. – Батьки розповідають, що навіть коли діти хворіють, вони плачуть, що не йдуть до школи, бо там досліди роблять, там цікаво”.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *