Серед 8-ми компонентів формули Нової української школи важливе місце займає «наскрізний процес виховання, який формує цінності». Курс за вибором «Українознавство» – один з шкільних предметів, який допомагає втілювати цю формулу в життя, який допомагає сформувати особистість школяра, який би відповідав «Моделі випускника школи» за Концепцією нової української школи: особистість-патріот-інноватор. Саме викладання українознавства в закладах освіти міста, організація роботи українознавчого спрямування стали предметом обговорення під час міського семінару-практикуму вчителів українознавства з проблеми «Формування духовного потенціалу особистості школяра засобами українознавства», який відбувся 20 березня 2019 року на базі Чернівецької ЗОШ №1.
Теоретичну частину семінару-практикуму розпочала Марія Георгіївна Галузинська, директор ЗОШ №1, яка презентувала гостям навчальний заклад, розповіла про досягнення, познайомила з учителями української мови та літератури, українознавства, які працюють у школі. Продовженням знайомства із закладом стало театралізоване дійство, підготовлене заступником директора з виховної роботи Олесею Георгіївною Палій. Учні як представники різних епох продемонстрували учасникам семінару становлення навчального закладу в австрійський, румунський, радянський та сучасний періоди, розкрили цікаві сторінки історії школи.
Ірина Василівна Тивоняк, заступник директора з навчально-виховної роботи, розповіла про організацію українознавчої роботи в навчальному закладі, а вчитель українознавства Валентина Василівна Пухальська поділилася досвідом роботи українознавчого спрямування у школі, звернула увагу на роль українознавства в формуванні духовного потенціалу особистості школяра на уроках і в позаурочний час.
Алла Василівна Ткач, методист міського методичного центру закладів освіти управління освіти, у своєму виступі проаналізувала систему роботи українознавчого спрямування в закладах освіти міста; наголосила, що організація цієї роботи є важливою складовою освітнього процесу в кожному закладі. Адже українознавча освіта в сучасній школі допомагає вчителям у формуванні ключових компетентностей та реалізації наскрізних змістових ліній чинних програм з базових предметів, у тому числі й з української мови та літератури.
Практична частина розпочалася з пристендового уроку української мови в 10 класі на тему «Орфографічна норма», який підготувала вчитель української мови та літератури Чернівецької гімназії №7 Наталія Василівна Мармиш. Підтема уроку – «Лауреати Національної премії ім.Т.Шевченка – Великі буковинці». Учителька показала зразок інтеграції мовного та українознавчого матеріалу. Під час такого уроку учитель не лише формує в учнів правописні навички, а й знайомить їх з видатними особистостями, їх діяльністю та творчістю.
Родзинка семінару – позакласний захід «Поклич пісні до мого серця…», підготовлений учителем української мови та літератури Оксаною Анатоліївною Костів. Перед глядачами в нестандартній формі пропливла життєва доля нашого славетного земляка Назарія Яремчука; всі мали можливість насолодитися пісенною спадщиною співака. Учні створили на сцені душевну атмосферу, проявили акторську майстерність, сповнили серця глядачів теплими та ніжними почуттями до невмирущої Назарової пісні.
Підводячи підсумок семінару-практикуму, обмінюючись думками, учасники відзначили гостинність та креативність оформлення закладу; актуальність проблеми, яка обговорювалася; професіоналізм педагогів та висловили захоплення від побаченого та почутого. Прийнято ряд рекомендацій.
Продовженням семінару-практикуму стала екскурсія в музей Назарія Яремчука в м. Вижниця, який організувала вчитель української мови та літератури Валентина Іванівна Лазар. Учасники семінару-практикуму поспілкувалися з сестрою буковинського співака Катериною Назарівною, яка цікаво, душевно провела екскурсію.
Фото тут https://drive.google.com/drive/folders/156IPe2mD_-OBZbIVtg2yOFmVWNqlUlJi?usp=sharing