Лонгрід про сучасну дієву модель роботи ШМО

Розпочала роботу Школа педагогічної майстерності для керівників шкільних методичних об’єднань вчителів початкових класів.

Перша зустріч відбулася в Чернівецькій  ЗОШ №8. Спільнота вчителів початкових класів об’єдналася довкола обговорення питань, пов’язаних зі змінами в початковій школі.

Чому в цьому навчальному році саме в такому форматі вирішили спілкуватися з керівниками методичних обєднань?

По-перше. Насамперед, в умовах упровадження нового Державного стандарту, науково-методичний супровід роботи ШМО вчителів початкових класів потребує виходу на новий рівень нормативного й документального забезпечення.

По-друге. Учителі починають працювати по-іншому, якщо в колективі панує творча атмосфера, культивується культура високих досягнень, розвивається академічне лідерство, створюються умови для постійного професійного розвитку, є сприятливий морально-психологічний клімат та свобода педагогічної думки та дії. Якщо цього немає, навіть підвищена зарплата не допоможе, вона може лише утримати вчителя на робочу місці, але аж ніяк не стане стимулом до якісно іншого ставлення до роботи.

По-третє. Керівники методичних об’єднань – саме вони є тими лідерами серед шкільних педагогів, які організовуватимуть методичну роботу в закладах.

Довкола яких питань обєдналася спільнота вчителів початкових класів?

  • Як сформувати розвивальне освітнє середовище у початковій школі, в своєму навчальному закладі ?
  • Чи впливає воно на становлення успішної особистості молодшого школяра і як саме ?

Які складові сучасного розвивального освітнього середовища?

Яким формам роботи віддали перевагу?

Обмін досвідом    Досвідом роботи ділилася Влад Л.М., керівник методичного об’єднання вчителів початкових класів ЗОШ №8.

  • Педагогічна експрес-інформація. Визначення понять «технологія», «методи».

  • Презентації сучасних педагогічних технологій:
  • щоденні п’ять;
  • перевернутий клас;
  • критичне мислення;
  • педагогіка партнерства.

  • Інтерактивні вправи: 

«Розподіли правильно», «Відгадай за асоціаціями»

  • Відео – виступи педагогів з різних регіонів України, які використовують дані технології на практиці.

Можна подивитись за цим посиланням: https://www.facebook.com/metodportal.cv/videos/1860057564324249/ 

https://www.facebook.com/metodportal.cv/videos/1860238640972808/

https://www.facebook.com/metodportal.cv/videos/1860241120972560/

  • Практична робота у групах
  • Методичні коментарі
  • Презентація висновків та рекомендацій  методичного об’єднання вчителів початкових класів

«Вільний мікрофон» Підсумок заняття. Рекомендації для самоосвіти.

Якість навчально-виховного процесу значною мірою залежить від учителя, рівня його професійної підготовки. Сучасній школі сьогодні потрібен учитель, який міг би оновлювати, удосконалювати зміст своєї діяльності. А впоратися з цим завданням можна тільки за умови добре організованої і спланованої роботи шкільних методичних об’єднань. Сприяти вчителю в цьому – провідна роль методичного об’єднання.

Керівникам шкільних запропоновано

сучасну дієву модель роботи шкільного методичного об’єднання вчителів початкових класів, яка спрямована на розвиток професійної майстерності та реалізацію творчого потенціалу педагогів в інноваційних умовах впровадження Державного стандарту початкової загальної  освіти.

Як досягнути балансу в роботі,

щоб більше часу займала цікава дієва робота в колективах, спрямована на формування учительської спільноти,  а не робота з паперами?

…Єдиний спосіб – дати можливість освітянам розвиватися і вдосконалюватися  – звільнити їх від звітів заради звітів, документів заради  документів, папок заради папок, протоколів заради протоколів.

Приємною несподіванкою для освітян було привітання О.П.Каспрука, мера міста, з річницею народження Чернівців.

Можна подивитись за цим посиланням: https://www.facebook.com/metodportal.cv/videos/1860050757658263/

Для обговорення  в шкільних педагогічних колективах запропонована тема  для спілкування, що об’єднає учительську спільноту нашого міста:

Створення умов для модернізації навчально-виховного процесу на засадах освітніх інновацій  та стимулювання до самоосвітньої діяльності педагогів міста.

Ви можете надсилати свої пропозиції, доповнення, зміни, цікаві ідеї.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *