У чому ж переваги ліплення для розвитку дошкільника? Образотворче мистецтво, і зокрема ліплення, є дефективним засобом підготовки руки дитини до письма, вивчення форми предмета, його величини, будови, кольору, призначення. Під час ліплення передається форма в двох і трьох вимірах.
Вивчення предмета за допомогою руки і погляду з аналізом його частин, порівнянням пропорцій дає можливість дитині розділити складну форму предмета на прості геометричні, виділити основну частин, дотримуючись співвідношення частин зображуваного.
Разом з цим збагачується і розвивається словник дитини, комунікативні навички, зв’язне мовлення, адже малюк називає форму предмета, описує образ, уточнюючи його особливості, оцінює витвір народного майстра. Виготовлення дітьми виробів з солоного тіста у закладі дошкільної освіти і в сім’ї формує образне мислення, увагу, уяву та інші психічні процеси, що безпосередньо впливають на результативність оволодіння навичками письма в школі, сприяє координації руки й ока, зміцненню м’язів кисті руки, вдосконалює просторову орієнтацію на площині аркуша.
Що ж таке пап’є-маше? Пап’є-маше як вид мистецтва – це виготовлення виробів зі спеціальної маси, яка легко піддається формуванню. Яка ж користі від даного виду мистецтва для дошкільника? Сприяє розвитку просторового мислення й найбільш точного сприйняття предметів, дрібну моторику руки, уяву, концентрує увагу. Не можна не відзначити позитивного впливу пап’є-маше на розвиток таких особистісних якостей дітей, як акуратність, терплячість, зосередженість. Опановуючи техніку пап’є-маше дитина вчиться контролювати свої емоції. Таким чином, даний вид прикладного мистецтва впливає на емоційно-вольову сферу особистості, що є способом психологічного розвантаження.
В рамках мистецький проєкту: творча лабораторія «ARTпростір. Освітня взаємодія по-новому». Тема зустрічі «ARTworks» оригінальна винахідливість, або ліплення – захоплююче 3D мистецтво», де педагоги мають змогу оволодіти сучасними скульптурними технологіями, опрацювати алгоритми створення об’ємних 3D-образів пластичними, конструктивними та комбінованими способами. У січні відбулися дві зустрічі на базі ЗДО №24 «Джерело» та ЗДО №30 «Дивосвіт».
Формула успіху в педагогічній діяльності БАЧУ+ХОЧУ+ЗМОЖУ=РОЗВИТОК особистості!