Всередині нас криються потенційні творчі можливості, й ми повинні працювати щосили, щоб розкрити цей потенціал
Мартін Лютер Кінг
Школа – це модель майбутнього суспільства, простір, в якому дитина повноцінно живе, розвивається, самостверджується. І тому вся діяльність закладу загальної середньої освіти відбувається так, щоб сприяти ставленню особистості як творця і проектувальника власного життя.
Наш час потребує лідерів нової формації. Людей компетентних, творчих, креативних, відповідальних, здатних критично мислити, патріотів.
Український психолог, Г.С.Костюк писав, що виховувати – означає проектувати поступове становлення якостей особистості і керувати здійсненням накреслених проектів.
Учнівська молодь, яка має організаторські здібності, усвідомлює себе потенційним лідером, має бажання використовувати свою енергію та здібності заради інших, чиї особистісні переконання спрямованні на активну участь у громадському житті потребують особливої підтримки та уваги від педагогів. Такі учні стають лідерами учнівського самоврядування класу, школи, міста. Участь активних школярів в роботі учнівського самоврядування закладу – важливий крок і умова залучення учнівської молоді до радикальних перетворень, що відбуваються у нашому суспільстві. Найвідчутніші результати у формуванні соціально компетентної молоді дає широка варіативність учнівського самоврядування.
Цілком очевидно, що навички управління суспільством стануть надбанням школяра тоді, коли участь в учнівському самоврядуванні сприятиме набуттю необхідних знань, умінь і досвіду соціальної дії.
Головною умовою розвитку самоврядування стає наявність творчих і креативних педагогів-організаторів у закладах загальної середньої освіти, які хочуть і вміють співпрацювати з учнями.
Вперше у цьому навчальному році відбулась міська освітня методична експедиція педагогів-організаторів, педагогічних працівників, лідерів учнівського самоврядування закладів загальної середньої та позашкільної освіти міста на тему: «Проектна діяльність як засіб розвитку учнівського врядування».
Метою освітньої методичної експедиції було:
- ознайомлення з пам’ятками культури та народного мистецтва, осередками духовності Буковинського краю;
- допомога закладам загальної середньої та позашкільної освіти міста в організації роботи учнівського самоврядування;
- надання методичної допомоги педагогам-організаторам щодо організації роботи учнівського самоврядування.
Рушійною силою процесу виховання сучасних учнів, розвитку учнівського врядування є впровадження інтерактивних педагогічних технологій, серед яких є метод проектів. Метод проектів – це педагогічна технологія, яка містить сукупність дослідницьких, пошукових, проблемних методів, творчих за своєю сутністю.
Уміння користуватися ним – показник професійної майстерності вчителя, розвитку виховання та соціалізації учнів. Проект має певну структуру взаємодії учасників, кожен з яких виконує певну функцію, має чітко визначений результат, який обов’язково спрямований на соціальні інтереси самих учасників, на збір інформації про який – не будь об’єкт чи явище, чітко визначене дослідне завдання, а також формулювання мети, робота з різноманітними джерелами інформації, обробка матеріалів, оформлення результату, його презентація.
Саме проектна діяльність є:
- шляхом розвитку творчого потенціалу особистості та її самореалізації;
- середовищем, яке розвиває, формує соціальні вміння, навички та сприяє процесу набуття життєвого досвіду;
- засобом перевірки відповідності особистого досвіду потребам особистісної активної ролі в суспільстві;
- творчим звітом про рівень лідерської компетентності.
В рамках експедиції педагоги та учні відвідали:
- Свято-Аннинський жіночий монастир «Аннина гора», художній меморіальний музей-садибу Георгія Гараса (художника-орнаменталіста), музей Маланки (м. Вашківці);
- музей Трипільської культури, приватний музей Мистецтв (с. Реваківці)
Учасники експедиції познайомились з надзвичайно талановитою людиною з широким колом зацікавлень, художником-монументалістом, графіком, інженером, істориком астрономії, громадським діячем – Геннадієм Юхимовичем Гриценко.
Лідерам учнівського самоврядування, учасникам експедиції, було запропоновано обрати самостійно тему проекту з маршруту експедиції та презентувати свою роботу на публічній комунікації лідерів учнівського самоврядування асоціації «Юні чернівчани».