Весняна імпресія з методичним супроводом

 

Те, чого сьогодні навчається одне покоління,

стане нормою життя наступного

 Незважаючи на те, що цьогоріч  бунтівниця-весна ще десь в дорозі сперечається з мокрим снігом та приморозками, очікування її збудливої свіжості вже тремтить в повітрі бурхливою уявою та теплими усмішками привітних людей. Саме так, щиро й гостинно,16 березня 2018 року приймала Чернівецька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №38 учасників семінару-практикуму вчителів української мови та літератури, де обговорювалася важлива проблема «Реалізація наскрізних змістових ліній чинних програм на уроках української мови та літератури».

Березень традиційно сприймається як пора натхнення, тож  директор школи Жанна Василівна Горевич, яка впродовж усього семінару була активним  його учасником,  у своєму виступі не тільки розповіла про рідну Альма-матір, але й  побажала вчителям творчої наснаги, позитивних емоцій та результативної праці. Вчительський колектив подарував присутнім незвичайний екскурс в історію школи, а учні підтримали естафету дотепними поетичними рядками про шкільні реалії сьогодення. З ніжним букетом тюльпанів асоціювала директор методоб’єднання вчителів-філологів, що гармонійно поєднали в собі професіоналізм, досвід, працьовитість, креативність, талант та душевність.

Весна завжди приносить щось неповторне, оновлює світогляд, стимулює нові досягнення та  надихає на неймовірні відкриття. Тому саме її запросила в союзники для плідної співпраці методист міського методичного центру закладів освіти управління освіти Алла Василівна Ткач під час розкриття питання «Використання навчальних ресурсів для реалізації наскрізних змістових ліній  на уроках української мови та літератури». Ґрунтовний роздатковий інформаційний матеріал, робота в групах,  інтерактивна вправа «Ромашка Блума» – все це допомогло вчителям розібратися в  реалізації наскрізних змістових ліній «Громадянська відповідальність», «Здоров’я та безпека», «Екологічна безпека та сталий розвиток», «Підприємливість та фінансова грамотність» на уроках української мови та літератури. Алла Василівна акцентувала увагу на рекомендованих джерелах, які містять практичні вправи і допоможуть вчителям в реалізації цих ліній. На думку методиста, більшість учителів у програмі шукають передусім граматику, хоча вона насправді не є ціллю навчання, а є лише відповідно до пріоритетів нової школи засобом та інструментом формування компетентностей успішного в майбутньому випускника школи.

Цінним у роботі семінару був методичний практикум, завдання якого полягало в наочній презентації елементів реалізації змістових ліній в учительській практиці. Учителі української мови та літератури ЗОШ №38  Федорак Надія Василівна, Кулик Станіслава Йосипівна, Фарбатюк Олена Валеріївна, Жук Тетяна Борисівна,  ніби окреслюючи чотири найчуттєвіші та найважливіші  концепції сприйняття людиною навколишнього світу – погляд, дотик, запах та емоції, відпрацювали з учасниками семінару методи та прийоми реалізації наскрізних змістових ліній на уроках: метод «Скринька» (формування громадянської відповідальності на уроці української літератури в 7-му класі на тему «Василь Симоненко. «Ти знаєш, що ти –людина?» за допомогою  Європейської Конвенції з прав людини); прийом «Діамант» (реалізація змістової лінії «Здоров’я та безпека» на уроці української мови в 11 класі на тему «Дискусія на морально-етичну тему»); рольова гра «Банківська справа», яка допомагає  формувати  фінансово грамотних та підприємливих сучасних школярів (під час уроку вивчення теми «Числівники», п’єси І. Карпенка-Карого «Сто тисяч»); інтерактивні вправи «Руйнівники міфів», «Скарби домашньої аптечки», «Літературне дежавю», «Якби рослини вміли говорити…» на уроці української мови у 8 класі «Розділові знаки при однорідних членах речення» (змістова лінія «Екологічна безпека та сталий розвиток»), які дають можливість школярам заглибитися в таємничий світ запахів рослин, дізнатися про їх лікувальні властивості, цікаві історичні відомості та легенди, пов’язані з ними, а також пригадати імена українських поетів, які оспівали їх у своїх творах.

Гарним логічним та змістовним доповненням до методичного практикуму стала презентація Надією Федорак власного збірника «Робота з текстом. Збірник тренувальних завдань для учнів 5-9 класів» , мета якого  – посильна допомога вчителеві при реалізації наскрізних змістових ліній програм, створення системи роботи щодо підготовки учнів до ЗНО.

Завершальним акордом весняної імпресії  став елемент тренінгу на тему «Демократична школа: як будувати середовище навчання на демократичних цінностях?». Директор Горевич Ж.В.  презентувала трирічний досвід участі навчального закладу у Всеукраїнській програмі освіти для демократичного громадянства «Демократична школа», акцентуючи увагу на партнерстві, взаємодії шкільного осередку і громади, на досягненнях такої співпраці. Робота над вправою «Відповідальність» ( збірник «Громадянська відповідальність: 80 вправ з формування громадянської та соціальної компетентностей під час вивчення різних шкільних предметів  5-9 класів» (за редакцією Рафальської М., Боярчук О., Герасим Н.), організованою вчителем Кулик С.Й.,  мала на меті сформувати в учасників тренінгу розуміння взаємозв’язку між обов’язками та відповідальністю у професійній діяльності, визначити критерії її оцінювання, причини та наслідки недотримання її в українському суспільстві.

Під час підведення підсумків учасники семінару підкреслили актуальність та важливість  обговореної проблеми, висловили слова вдячності адміністрації та учительському колективу ЗОШ №38 за змістовну весняну імпресію з методичним супроводом, яка залишила гарне враження та позитивні емоції.

ФОТОЗВІТ

 https://drive.google.com/drive/folders/1ZpPCnWrpseGw-OHVEC5ToSUR7GR6dr40?usp=sharing

Примітка. Матеріали для допомоги вчителям української мови та літератури в реалізації наскрізних змістових ліній розміщено за посиланням

https://drive.google.com/open?id=1KtjgK_NomiVfhIGHGzSSDweDW8q_-may

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *