Не секрет, що світогляд дитини закладається саме в середній та старшій школі. Тут формується особистість, її громадянська позиція та професійні якості. Тому першим кроком у реалізації Концепції НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ стало оновлення і розвантаження програм для учнів 5-9-х класів з 1 вересня 2017 року, для 10-х – з 1вересня 2018 (для 11-х з 1 вересня 2019 року). За словами заступника міністра освіти і науки Павла Хобзея, мета цієї роботи – «не у постійному перероблюванні чогось, а в підвищенні якості освіти й підвищенні інтересу дітей до процесу навчання». У свою чергу, Лілія Гриневич, міністр освіти і науки України, вказала, що ці зміни є реальним переходом до іншої філософії освіти, яка відповідає ХХІ століттю і європейському розвитку України. «Оновлені навчальні програми відповідають на виклики сьогодення, зрівноважують знаннєвий і компетентнісний компоненти змісту освіти, є інструментом для запровадження інноваційних методик навчання, є функціональним документом для учнів, батьків і вчителів у пошуку відповіді на запитання «Для чого це потрібно вивчати?», – йдеться у презентаційних матеріалах Міністерства освіти.
Нові навчальні програми для 10-х класів стали предметом діалогу під час міського семінару-пратикуму учителів української мови та літератури з проблеми «Створення простору освітніх можливостей при викладанні української мови та літератури в 10 класі за новими програмами», який відбувся 22 лютого 2019 року на базі Чернівецької ЗОШ №31.
Розпочався семінар з «Ранкової зустрічі». Директор Ігор Олексійович Палійчук організував для учасників семінару екскурсію закладом, де вони побачили сучасні навчальні кабінети, класні кімнати, познайомилися з учнівським та педагогічним колективами.
Ігор Олексійович презентував історію ЗОШ №31 від минулого до сьогодення, розповів про її досягнення, познайомив присутніх з учителями української мови та літератури закладу.
Цікавим, змістовним і корисним для учителів був виступ кандидата філологічних наук, доцента кафедри викладання суспільно-гуманітарних дисциплін ІППОЧО Т.В.Мороз. Тетяна Василівна поділилася з учасниками семінару секретами викладання УМ за новою програмою. Особливу увагу звернула на формування у школярів культури мовного спілкування: лексичні помилки та наголошування слів (це одні з найтиповіших помилок учнів під час складання ЗНО).
А.В.Ткач, методист ММЦ, розкриваючи питання «Викладання української мови та літератури в 10-му класі:
методичний та практичний аспекти», зазначила: «Головним у оновлених програмах є не «що має вивчити дитина?», а «для чого вона має це вивчити?», бо це оновлення базувалось на принципі «дитиноцентризму», що прийшов на зміну застарілому «предметоцентризму». Працюючи у групах, учасники семінару обговорили питання про основні тенденції змін навчальних програм з української мови та літератури для 10 класу; які саме ключові зміни відбулись; як навчальні програми допомагають учителеві підготуватися до уроку української мови, літератури. Алла Василівна звернула увагу на ті сучасні освітні технології навчання, які вважаються найефективнішими в 10-му класі. Детальніше зупинилася на технологіях «Гейміфікація», «Бріколаж», «Перевернуте навчання», «Змішане навчання».
Під час практичної частини семінару-практикуму Людмила Василівна Довга, учитель української мови та літератури ЗОШ №31, провела майстер-клас з проблеми «Уроки практичної риторики в 10-му класі». Педагог поділилася досвідом, тими родзинками, які допомагають їй зацікавити учнів уроками нововведення у програму. Учасники семінару із задоволенням і цікавістю виконували різні вправи. На завершення майстер-класу філологи ЗОШ №31 подарували всім присутнім «Шпаргалку учителя», укладену Людмилою Василівною Довгою, Вітою Іванівною Молдован, Тетяною Василівною Александрюк. Це міні-книжечка, яка допоможе кожному вчителю-предметнику (хімії, історії , т.д.) правильно наголошувати слова, не допускати лексичних помилок при спілкуванні.
Христина Мірчівна Фештрига з учасниками семінару-практикуму провела практичне заняття на тему «Фрейм як засіб візуалізації навчальної інформації». Це ефективний метод у підготовці учнів до зовнішнього незалежного оцінювання. Працюючи в групах, учителі створювали фрейми на задану тему.
Обмінюючись думками про семінар-практикум, учасники відзначили гостинність закладу, актуальність теми, сучасність змісту, професіоналізм педагогів. Ухвалено ряд рекомендацій.
ФОТО ТУТ https://drive.google.com/drive/folders/1mGRJ8drlig7wWL7k7PhE5JjU2QWKKIs7