“Нова українська школа” публікує двадцять дев’ятий тиждень Модельної навчальної програми для 1-го класу, а також навчально-методичні матеріали для неї.
Модельна програма та навчальні матеріали. Тиждень 29
Скачати файл можна за цим посиланням.
Журнал “Джміль” до теми “Cвіт тварин”
На сайті журналу можна завантажити такі навчальні матеріали:
- Морально-етичні комікси про тварин: перший, другий, третій;
- Задачки про вусатих та хвостатих;
- Класичні музичні твори, у яких композитори зобразили тварин, завдання та запитання для слухання: перший, другий, третій;
- Правила безпечної дружби з домашніми улюбленцями;
- Незвичайні спостереження за звичайними комахами.
Ця Модельна програма та матеріали є результатом спільної праці фахівців з усіх регіонів України: учителів пілотних шкіл, тренерів з усіх областей України, авторів Державного стандарту початкової освіти, методистів.
Програма та матеріали до неї створені на основі Державного стандарту початкової загальної освіти.
Вони відповідають меті та ідейним засадам цього документу й реалізують загальні та конкретні очікувані результати, окреслені в ньому.
У пояснювальній записці до модельної навчальної програми зазначається, що її сконструйовано на основі потижневого планування освітнього процесу з окресленням теми тижня й очікуваних результатів за галузями, які вчитель/вчителька реалізовуватиме впродовж тижня.
Більшість цих результатів має стратегічний характер, що й зумовлює їх повторюваність упродовж першого циклу навчання (1–2 класи) для формування вмінь і поглиблення знань учнів.
Ця навчальна програма розроблена на основі проблемно-пошукового підходу.
У рамках тижня окреслено ті проблеми/дослідницькі чи проблемні запитання, які стануть основою інтеграції та стрижнем освітнього процесу. На розсуд учителя/учительки ці проблемні запитання можна розглядати впродовж одного дня або ж у разі освітніх потреб чи посиленого інтересу дітей – упродовж двох днів.
Модельна навчальна програма містить завдання для педагога, які він ставить перед собою в рамках тижня, а також що мають знати й вміти учні (безвідносно до галузей) після розгляду проблемних запитань. В окремій таблиці подано очікувані результати тижня (за галузями).
У таблицях запропоновано більше видів навчальної діяльності, ніж передбачено інтегрованим курсом “Я досліджую світ”. Учитель/учителька на свій розсуд частину цих завдань може перенести в рамки окремих предметів відповідно до основного змісту завдання (математика, навчання грамоти, мистецтво) або ж вилучити це завдання, змінити чи замінити його на більш відповідне.
Кожен вид навчальної діяльності супроводжується докладним описом та орієнтовними навчально-методичними матеріалами для вчителів, призначеними заощадити час педагогів на пошуки. Електронна версія цих матеріалів допоможе збільшувати пропоновані ілюстрації, дописувати до них власні завдання, розмножувати матеріали для використання в класі. Багато запропонованих видів діяльності може бути розгорнуто до денного проекту.
Більшість навчально-методичних матеріалів ґрунтується на конструюванні знань, а не на відтворенні, що демонструє партнерський підхід до освітнього процесу, задекларований Концепцією “Нова українська школа”.