Читати треба для того ,щоб повноцінно жити:
пізнавати, отримувати освіту, спілкуватися, розв’язувати
складні життєві проблеми, переживати різні
психологічні стани, радіти, співпереживати, дивуватися.
На сьогодні, на жаль, громадськість дійшла висновку, що підростаюче покоління майже повністю втратило інтерес до читання. У результаті кардинальних змін у житті суспільства, що відбулися за останні двадцять років , статус читання, його роль ,відношення до нього сильно змінилося. Поступово втрачається стійка літературна традиція в читанні, на яку спиралися попередні покоління. Наша держава , суспільство, кожна родина повинні докласти багато зусиль, щоб повернути дітей до книги, сформувати інтерес до читання. А опорою для розвитку національної політики з підготовки читання є бібліотеки, зокрема шкільні.
Окремим завданням шкільної бібліотеки є виховання в учнів культури читання, вміння користуватися бібліотекою, набуття потреб в учнів у систематичному читанні літератури , яке сприяє розвитку думки, пізнавальних інтересів і здібностей. На жаль, сучасні діти читають дедалі менше. Тому дуже важливо знайти цікаві форми популяризації книги, привернути увагу до бібліотеки. У зв’язку з цим шкільна бібліотека, крім традиційних, використовує нові, цікаві, активні, нетрадиційні форми роботи якими поділилася завідувач бібліотекою Лупуляк Світлана Миколаївна 08 лютого 2019 року на семінарі-практикумі шкільних бібліотекарів, який відбувся у Чернівецькій гімназії № 7 на тему: «Шкільна бібліотека в просторі дитячого читання».
Учасників семінару гостинно зустріли і брали активну участь в семінарі- практикумі директор школи Рудько Світлана Григорівна, заступник директора з навчально-виховної роботи Кейван Надія Маноліївна, заступник директора з виховної роботи Ватаманюк Міла Антонівна, соціальний педагог Слусаряк Анастасія Петрівна, завідувач бібліотекою Лупуляк Світлана Миколаївна.
Зі вступним словом до учасників заходу звернулася директор школи Рудько С.Г., яка познайомила присутніх з історією навчального закладу та його досягненнями. Методист методичного центру Ватутіна Л.М., під час виступу розповіла про зміни в освітньому процесі, що стосуються шкільних бібліотек, відзначила позитивний досвід роботи багатьох навчальних закладів щодо зростаючої ролі шкільних бібліотек у наданні якісних освітніх послуг. Виступаюча наголосила, що сьогодні актуальним є перетворення шкільних бібліотек в інформаційно-методичні осередки освітньої галузі. Важливим аспектом діяльності бібліотек є створення на їх базі навчально-інформаційних центрів і сучасних засобів вільного доступу до вітчизняного і світового інформаційного ресурсу. Людмила Михайлівна також зазначила про важливість використання комп’ютерних технологій як основи формування іміджу сучасної бібліотеки.
Бібліотекар школи презентувала інноваційні форми роботи для виховання компетентного читача. Світлана Миколаївна акцентувала увагу колег, що бібліотечна інновація – це оригінальна, нестандартна ідея, методика, проект, які виходять за межі існуючих канонів і традиційних форм і відображають новий підхід до змісту і організації бібліотечного обслуговування, до технології управління бібліотекою. Увагу усіх присутніх привертали неформатні книжкові виставки, які занурюють читача в атмосферу особливого ставлення до книги. Це просто книжковий рай для справжніх книголюбів школи та джерело креативних ідей для бібліотекарів.
Цікавою несподіванкою стала презентація яскравого флешмобу-челенджу, в якому взяли участь не тільки діти, а й батьки. В скарбнички роботи Світлани Миколаївни багато інтерактивних форм роботи, поділилася вона і новою формою організації для розвитку пізнавальної активності учнів – лепбуком. Це саморобна паперова книжечка з кишеньками, де дитина може діставати, перекладати, складати на свій розсуд різноманітний матеріал. Лепбук – це новітній спосіб організації навчальної діяльності спочатку пропонувався для роботи з дошкільниками і молодшими школярами, але у теперішній час охопив середню і старшу школу. Це гра, творчість, пізнання і дослідження нового, повторення і закріплення вивченого, систематизація знань і просто цікавий вид спільної діяльності учнів. Коли бібліотекар і діти вперше стикаються з лепбуком, вони закохуються в нього відразу ж і назавжди. Бібліотекар наголосила на те, що лепбук – підсумковий результат спільної роботи з дітьми по тій або іншій темі. Новою і плідною інноваційною формою спілкування читачів через книгу є буккроссинг. Бібліотекар школи розповіла про історію виникнення буккросинга в школі. Цей процес захопив учнів 5-11 класів, в бібліотеці обладнали спеціальні полиці, аби діти читали задля задоволення та розвитку.
На сьогодні форми масової роботи в бібліотеках зазнали значної трансформації. Крім традиційних методів, з`являються нові . Ознайомила Світлана Миколаївна і з такою формою роботи, як квест і довела присутнім ,шо такі інтерактивні форми роботи необхідні для дітей, вони викликають інтерес до користування бібліотекою, до захоплення книгою.
Бібліотекар гімназії впроваджує різноманітні способи привернути увагу учнів до читання. У рамках конкурсу ” Найкращій читач року” кожна дитина, що виявила бажання, могла написати творчу роботу про своє ставлення до книги, і прикріпила на дверях книгозбірні, вона переконана , всі вони знайшли свого читача , бо зібрався цілий натовп школярів. Таким чином, ми можемо сказати, працюють… і двері.
Прищепити любов до книги – велика праця. І перемога в такій справі -лише в співпраці бібліотекаря з учителем . Вимоги сьогодення до сучасного бібліотекаря – креативність, комунікабельність, творчість. Завдання бібліотекаря – виховати сучасного читача національно – свідомою, життєво-компетентною, високоінтелектуальною особистістю.
Підводячи підсумок семінару, Ватутіна Л.М., методист методичного центу, подякувала господарям за гостинність, за плідну працю, за професійність, практичні поради. Майстер-клас Світлани Миколаївни надихнув учасників по-новому поглянути на бібліотечну роботу та згодом втілити ідеї та вміння у своїй роботі. В подарунок учасники семінару отримали «кошик методичних порад та ідей» як зацікавити дитину та привернути її до читання.
Методист ММЦ Ватутіна Л. М.