Семінар-практикум заступників директорів з НВР у початковій школі

«Якщо людині дати одну рибину, вона буде сита один день, якщо дати дві рибини, вона буде сита два дні, а якщо навчити людину ловити рибу, то вона буде сита все життя.» Так і в навчанні – потрібно дати дітям не «заготовку» знань на завтра, а «озброїти» вмінням здобувати ці знання.

Саме про це йшлося на семінарі-практикумі заступників директорів з НВР у початковій школі, що відбувся в СШ І ступеня №23. З особливостями  інноваційної освітньої концепції розвитку та функціонування  навчального закладу знайомила Мінакова Тетяна Георгіївна, директор школи.

Семінар-практикум було проведено  у новому форматі. «Формування ключових компетентностей  молодших школярів  у системі розвивального навчання» – такою була тема, що об’єднала до роботи всіх присутніх.

Для практичної роботи  всі об’єдналися у робочі групи.Учасники кожної групи мали можливість розв’язувати навчальні задачі з української мови та математики, керуючись галочковим списком.  У ролі вчителів-фасилітаторів були самі учні та учениці розвивальних класів.  Вони презентували завдання, керували процесом пошуку розв’язку задач та оцінювали виконані завдання.

Робота в групах була жвавою, бо запропоновані завдання були нестандартними, цікавими, такими, що спонукали до  спільних дій.

Упровадження системи розвивального навчання  в початковій школі з метою формування ключових компетентностей учня  стає перспективним напрямком  на шляху модернізації освіти. Враховуючи досвід роботи вчителів початкової школи СШ  І ступеня №23, Паламар Ніна Дмитрівна, заступник директора з навчально-виховної роботи та  Блас Олена Володимирівна, керівник методичного об’єднання, окреслили теоретико-практичні та методичні основи навчання у початкових класах за системою розвивального навчання.

 

В умовах постійного збільшення обсягів навчального матеріалу дитині дедалі складніше зібрати їх у цілісну картину. Тож на зміну урокам, на яких традиційно здебільшого переважає вивчення теоретичного матеріалу, мають прийти компетентнісно орієнтовані, що сприяють цілісному сприйняттю навчального матеріалу, формуванню системного мислення, позитивного емоційного ставлення до пізнання.

Косован Оксана Корніївна, методист ММЦ, презентувала напрацювання про діяльнісний підхід у системі розвивального навчання, її практичну спрямованість. Саме це і дасть можливість розширити діапазон організаційних форм, методів навчання, способів навчальної взаємодії.

Система розвивального навчання – це психолого-педагогічна система. Психологічний супровід протягом усієї роботи здійснював спражній майстер своєї справи – досвідчений психолог школи –  Верстюк Ірина Орестівна.  У ході завершального шерінгу було підведено підсумки роботи та пов’ язано їх з очікуваннями  на початку семінару.

Під час підведення підсумків семінару шукали точки дотику Нової української школи та системи розвивального навчання.  Всі бажаючі мали можливість висловити власні думки, користуючись  «Вільним мікрофоном».

Учасники семінару  виробили конкретні рекомендації , щодо формування ключових компетентностей  молодших школярів.

Дякую за чудову співпрацю  педагогічному колективу спеціалізованої школи І ступеня №23 та адміністрації закладу.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *